Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1167 ggr
Busis
0

Päls problem

Undrar bara om det är ngn som vet hur man rakar sin kanin, vill veta hur man gör det på bästa sätt för min kanin har fått jätte mkt tovor i pälsen.

Tack på förhand

Busis
0

skutt

ingen som vet

Busis
0

putt

kaningodis
0

Tänk på att du inte behöver putta så ofta.

Kan du inte klippa bort tovorna med en sax då?

Kastanjegårdens Kaniner

Busis
0

#3 näe har försökt men saxen är för slö. orkar inte köpa en sliper till den

Busis
0

puttellilutt

Lionella
0

Jag tycker att du ska försöka få tag i en bättre sax och sedan klippa. Har ingen erfarenhet av att raka kaniner men har klippt flertalet kaniner som har varit helt ihoptovade.

När du klipper med sax så är det bäst att klippa närmast huden, och inte igenom tovan. För närmast huden är det oftast inte tovat, och det blir enkelt att klippa. Då ser du även huden och klipper antagligen inte i den då. Om du klipper igenom tovan blir risken stor att du råkar klippa i kaninens hud och du får svårt att få bort hela tovan.

Detta är mina erfarenheter, och om någon annan har tips? på bättre sätt att klippa så är det bara att säga till. Alltid kul att höra om andras erfarenheter!

Sedan är det alltid viktigt att borsta sin kanin ofta om den har tovbenägen päls, så slipper man klippa!

Stensjövallen - Belgisk Hare i viltrött
www.stensjovallen.n.nu

Busis
0

#6 ok, brukar borsta henne varje dag men grejen är den att hon är en dvärgvädur så tycker att det är konstigt att hon har tovor i pälsen