2 kaninhanar?
hej
Mina 2 kaninhanar är uppväxta tillsammans och är typ 2 månader nu. de är från samma kull och allt men från ingenstans så börja de fightas!
jag kunde inte flytta på de på grund av rädsla men som tur slutade de. men jag är fortfarande orolig:
Funkar 2 okastrerade hanar från samma kull (och som växt tillsammans) ihop?
Snabbt svar tack.
och just det,, har tonårsperiioden börjat då ?? (fast de är 2 månader) de skvätter kiss överallt!
//Inlägget redigerat - tänk på att inte använda enbart stora bokstäver, då det anses otrevligt.// Sajtvärden
tonårs perioden börjar runt 3-5 månaders åldern
Jag skulle aldrig sätta ihop 2 hanar.
Det är väldigt få tillfällen de har funkat,
rekomenderar dig att sära på dom direkt!
Och ja vissa kaniner kan komma tidigt i tonåren!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
sen så kan det vara som så att om dem e bröder så kanske dem ska visa vem så bestemer
ok, men måste man kastrera de fö att de ska funka ihop elr?
Tror inte dom funkar ihop då heller.
Bråkar dom nu tror ja inte de är för att visa vem
som bestämmer hanar ska man inte ha i samma bur
dom slår oftast ihjäl varandra!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Dvärgkaniner (spec de minsta raserna) kan bli könsmogna tidigt. 2mån låter iofs väldigt tidigt, men inte helt omöjligt.
2 okastrerade hanar fungerar sällan ihop. Men det är säkert inte helt omöjligt. Du får vänta och se, men se till att ha en till bur ifall att.. för mest troligt kommer det nog inte att fungera.
Chansen att dom ska komma överrens blir förvisso större om du kastrerar, men det är definitivt ingen garanti att dom kommer att göra det.
men om man kastrera funnkar det då , om båda är kastrerade och (när de blir 8 mån) har varit ensamma i en annan bur i 1 månad, fukar det då?????
ok tackså mycket!
Du kan kastrera så fort kulorna är färdiga. :) Vid 5mån ålder ska det inte vara några problem att göra det, går säkert tidigare också.
Men som sagt, det är ingen garanti att dom kommer att komma överrens. Våra kastrerade hanar gör inte det.
Två hanar som redan rykt ihop och fått "agg" emot varandra tror jag har liten chans att komma överens även om de kastreras.