Mygg...
ett tassavtryck då jag också funderar :))
Jag har inte hittat något som kan hjälpa utan vi lägger en matta över gallret på buren där myggorna kommer in så att kaninerna får det lugnt över kvällen/natten annars tror jag allvarligt att de kommer att vara uppätna på morgonen då vi har sjukligt mycket mygg just nu.
En av kaninerna har som ett stort myggnät över sin bur, jag tror att det är sånhär tjock väv man har tex i trädgårdsland under jorden så att det inte ska växa upp så mycket ogräs. Då får han lite mer ljus och myggorna håller sig borta. Vi har sat fast plankor i kanterna så att duken håller sig nere och inte blåser upp.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Man kan ju ha nät över buren =)
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
#3 Ja markduk tror jag det kallas men det borde ju även gå lika bra med vanlig luftig väv (kanske är samma sak som du menar?) som man köper för att ha över grönsakerna innan de växt sig kraftiga, den är nog mer luftig och ger mer sikt åt lille Snurre.
Finns ju även myggnät på rulle man kan köpa, fast vet inte om det är så billigt som duken? Bara man gör tätt så att myggorna inte tar sig in.
En sak jag tänker på när du beskriver buren, har den inga fasta väggar så att Snurre kan gå in under tak för att slippa vind, vatten och sol?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jo, det är tak på en del av buren, sen finns det ett bohus även, men där är han aldrig
.mer än han går på lådan å bajsar å pinkar…trivs bättre utanför bland myggen dumma kanin
..Eller det är säkert lika myck mygg även därinne..
Ja, se om jg hittar typ myggnät på rulle då, för som du skriver så ser han igenom det, vilket han inte gör genom en markduk…tror du granngården har det??
#6 Jag tror dom har det annars kan de säkert ta hem. ÖB kanske även har myggnät.
Det finns ju annars typ myggspray för hästar men jag antar att det inte är så bra att använda det på kaniner då de putsar pälsen så ofta och noga.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se