Din kanins namn?
Hur kom du på din kanins namn, kanske är den döpt efter någonting?
Lukas är döpt efter Lukas Evangeliet i bibeln. Skulle jag äga fler hankaniner så återstår Johannes, Matteus och Markus.
Mina kaniner e döpta efter vilket namn som kommit upp i hjärnan efter att jag sett dom :3
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Min kanin heter Stigfinnarbergets Snowflake. "Nalle"
Stigfinnarberget är uppfödarnamnet. (Numera Mystiquas) Och Snowflake fick han för han är hel vit. Men han kallas för Nalle därför jag vela ha en kanin som heter Nalle för han är min lilla nallebjörn hihi :)

Min pojke heter Alphonse (tilltalsnamn Alfons) des p.g.a att han helt enkelt ser ut som en Alphonse, dels för att namnet betyder "modig".Tillnamnet Garp kommer från att jag strax innan jag köpte honom läste ut John Irvings The World According to Garp och älskade den - tyckte att han bara måste få bli Garp :-)
Mina kaniner har kvar sina namn från sina uppfödare. har just nu bara två egen uppfödda vuxna kaniner och det är Clover jag vet inte varför jag valde det och Fun light (saft märke) men hon kallas Ynka för att hon som köpte henne tyckte hon var så ynklig men fick tillbaka henne och då fick hon behålla namnet. har en kull hemma som fåt namn efter frukter så som Kiwi, Plommon, Mango, Papaya och Melon

Ester, min första kanin kom jag på av en slump.
Jag på stan med mamma så sa en annan mamma till sin dotter, "kom nu Ester".
Och jag tyckte det passade på en kanin, därav hennes namn.
Min andra kanin, Stjärnan´s Lavender Perfection fick namnet igenom att uppfödaren hade ett tema på blomman Dahlior.
Tyckte den blomman " Lavender Perfection " var fin så det fick bli det namnet. :)
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "

Min kanin heter (Coconut's) Peach Delight. Första halvan av namnet kom jag på direkt när jag såg henne, då hennes päls var persikofärgad. Andra halvan kom några dagar senare, och det valde jag för att det lät fint. :)
Hubert fick sitt namn enkomt för att han ser ut som en Hubert. :)
Edith är döpt efter min gammelfaster, en riktig krutkärring. ^^ Det passar alldeles ypperligt!
Tuva tycker jag bara är ett fint namn. Och det passar henne dessutom. Hon är snäll och mjuk, som en tuva. ;)
Geisha Hon fick sitt namn pga att jag älskar den chockladen ^^)
Snödrottningens fanatsi kallad för Bamse kmr från uppfödaren så de får han heta!

Mina kaniner fick heta Molly och Nova, varför vet jag inte riktigt faktiskt. Jag hade först tänkt att de skulle ha namn som passade ihop (som typ Piff och Puff) men sedan blev det Molly och Nova.
Dumlegårdens Amira, "myran" Är döpt efter paradisets jungfruar.
Kantarellstigens Lilo, är döpt efter Lilo & Stitch.
Neptunens Isvind och Neptunens Trollfaks är döpta efter kända kallblodstravare.
Hawanna är döpt efter staden i cuba. Fast med annan stavning dock.
Froste heter Zvintos Froste.
Zvintos är mitt uppfödarnamn och Froste är ett fornnordiskt namn.
Han och kullsystern Dis fick det som tema.
Kaninen jag har nu heter Nallegårdens Gucci d Taigaro :) Nallegården är uppfödarnamnet, Gucci d står för att han är efter Gucci antar jag och Taigaro är tilltalsnamn ^^ Jag vet inte varför Angelica döpte honom till det, men det passar honom.
Nya tussen som jag ska få hem heter Ljustadalens Yuki. Ljustadalens är då uppfödaren och Yuki kom jag på. Tyckte att han såg ut som en Yuki när jag såg honom första gången på bild ^^
Namnen kommer ju imed temat på kullen, men smeknamn kommer jag på vilken personlighet de har och var som passar, de liksom bara poppar upp;]
Mina första kaniner fick mycket kreativa nan, Ville och Jonte. Ville fick heta Ville för att han var så "vild", alltså pigg, när vi fick han, Jonte tog jag bara första namnet från huvudet :p
Aurora & Tusse behålla sina namn från ägarna innan oss.
Sen kom Vilma. (Kolartorpets Olivia.) Vi bytte till Vilma därför att det matchade med Ville, haha.
Sist, men inte minst, Vinter & Viola. De var namnlösa när de kom hit, så det var bara att sätta sig ned för att brainstorma. Jag tyckte att vi skulle fortsätta köra på V-temat, så ja. Vinter såg ut som en Vinter. Hon är helvit. Det namnet kom jag på rätt fort. Viola var lite krångligare, men efter lite tänkande så blev det Viola. Hihi.
Knut fick sitt namn då jag valde bland fina pojknamn bara, inte nån eftertanke direkt :P Tycker han passar att heta det bara.

Askungen fick sitt namn då jag valde mellan två olika namn. :)
Ja, bra fråga. =)
Försöker ge mina kaniner människonamn. Så Ester och Elsa är egenpåkomna.
Sedan är det "Kossan" (Tussilagons Fuzzy Navlel), Ebba och Lym. De har jag inte döpt själv.
Bamse, ja, det var nog för att han ser ut att heta det. =)
Snäll, lurvig och lugn.
Yalla har jag inte heller döpt själv (Kyrkelidens You Rock My World).
Alla andra har jag också döpt till något människonamn. Kan vara den som har namnsdag dagen jag fick kullen etcetera. =)
min ena kanin Cilli fick vi hem i en brödrost kartong som ingick i seriel Chilli… då var det det perfekta namnen :) Min fina Bella heter egentligen Belatrix som häxan i harry potter.. Jag och mina kompisar satt i soffan och spekulerade på braiga namn så kom en på Belatrix å det passade pefekt på henne…
Myrtorpets Möss och Kaniner
Sagornas Tequila Kom inte på något bättre nämn till Tequila så hon fick fortsätta heta dt hon hette
Solställets Akilles Akilles har jag döpt själv, eller fick bestämma vad det skulle stå på stamtavlan, dt var tvunget att vara ngt på a, valde mellan Agamemnon och Akilles, blev Akilles eftersom han såg ut som det när han kom till mej, började senare kalla han Killen bara.
Pigelinas Pigelin Pigge döpte jag innan hon föddes, skulle igentligen ha glasstema på kullen, men ja det blev andra namn oxå, Pigge var den enda som hete som en glass(och ja jag vet Pigelin stavas igentligen Piggelin, men jag var 10 och känns konstigt att ändra;)
Blomma Blomma är en omplaceringskanin, dom kallade henne för Blomman hos det förra hemmet, och jag kom inte på ett nytt namn, så blev Blomma utan ett n i slutet;)
Candyfloss Sötis som hon kallas är igentligen hennes "namn" men ville ha ett lite finare så döpte henne till Candyfloss för att tycker hon såg ut som sockervadd när vi fick henne, hon har igentligen ett uppfödarnman, men eftersom det inte står med på stamtavlan, använder jag mej inte av det.
Pigelinas Eclipse Ville ha en kull med twilight tema sen jag börja gilla twilight, och min favvo bok är ju Eclipse så jag bestämmde innan att den jag skulle behålla skulle heta så. Eclipse kallas vanligast Vips
Lindhults Aska hon hette det och kom inte på ett annat namn, men tycker det passar henne:)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Kul att se att jag inte är den enda som döper kaniner efter saker och många här har också mycket ovanliga namn på sina ninisar.
#20 vill oxå ha en kanin som heter Bellatrix(A) min nästa hona ska få heta dt;)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
#20 Bellatrix släkt med Lucious Malfoys fru, inget dåligt val. Får kanske skaffa en hane och döpa den till Lucious eller Draco. 
hehe tack NaimaG och pigelina
Myrtorpets Möss och Kaniner
Phoenix - han bara är en Phoenix =P Sen hade det lite med stater i usa att göra också.
Dandelion - min lilla maskros, kan ni gissa Vilken färg? han är ;P
Ceasar - han såg väldigt kunglig ut när han va liten med sin lejonman, så ceasar passade =P
Lightning Firefly "Freja" - Freja hette hon först. Lightning Firefly är tävlingsnamnet….kan bero på att jag vid den tidpunkten va helt beroende av låter fireflies av owl city (a)
Tussilagon´s Golden Touch "Truls" - ingen aning vad Lollo hade för tema, men Truls kallades iaf för Totte men jag döpte om honom lite x)
Dangerous I was made for loving you "Lova" - Låttema av nåt slag, inte så insatt i vad det är för tema, förutom att det är låtar.
(hon är till salu btw (a))

Dumle heter min kanin och det bara kom upp i huvudet. Också tyckte jag att det passade honom, så det fick bli det
.
//Camilla
Zeb: Var inne helt på namn som börjar på Z först, men lilla Zebben är min sista Z-kanin. Egentligen heter han Eddie, och det namnet blev det för att det var E-kullen och att namnet passade honom helt enkelt.
Tusch: Heter Julia i stamtavlan, inte uppfödd av mig så ursprunget vet jag ingenting om. Köpte in två blåa dvv som ett avelspar, och hennes kille hette Bläck så då var Tusch ett ganska självklart val.
Chester: Döptes efter en av mina favoritartister, Chester Bennington. Dessutom ser han verkligen ut som en Chester och är "Chester-färgad". Egentligen heter han Runaway eftersom temat var LP-låtar (alltså också kopplat till Chester Bennington) och det namnet fick han för att han är en riktig rymmare. Till en början kallades han för Houdini ;)
Sture: Kallades från början för Granit pga. hans färg. Men ju mer jag lärde känna honom, desto mer insåg jag att han är en riktig Sture! Han är från samma kull som Chester och heter egentligen In Between. Som kanin är han ganska ordinär och en i mängden, därav fick han det namnet. Ibland kallas han även för Stampe av samma anledning ^^
Epoxy: Gullan kallades hon från början, men sen blev det Epoxy av okänd anledning. Epoxy är egentligen ett sorts lim, trots det passar det bra in på henne.
Min ena heter Flizan, det bara kom upp i mitt huvud en dag så det fick bli Flizan.
Albin, min pojkväns BJ; hette så när vi fick honom av hans syster
Tuffen, eller ja Tufsan som hon igentligen heter, är en omplaceringskanin så hon hette så när vi tog hand om henne :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

min heter Totte, det bara dök upp lixom, men han hette vovven i ungefär 2 veckor :)
Vichy: Då jag köpte Vichys syster Loka ville jag ha ett namn som fick dom att passa ihop, därför blev det Vichy.
Stories Lyn-Z: Stories är uppfödarnamnet och Lyn-Z hennes riktiga namn. Här hemma går hon under namnet Soda då jag även där ville att det skulle passa ihop med de andra kaninerna.
Happy Bunnies Våfflan: Happy Bunnies är uppfödarnamnet och Våfflan fick hon eftersom hennes päls var vågig när hon liten, som att man hade våfflat det med en våffeltång.
Amulettens Albert: Amulettens är uppfödarnamnet och Albert fick han heta eftersom jag gillar lite "gubbiga" och gammeldags namn.
Billi heter egentligen Majakanins Abra-Kadabra, men kallas som sagt för Billi. Han kallades för Abris hos uppfödaren men det fick mig att tänka på en gammal barnsång vi sjöng hos Kyrkans Barntimmar när jag var liten (den om farbror Abraham och hans fyra söner, om någon vet vilken jag menar) så det ville jag inte att han skulle heta. Jag funderade på ganska många namn innan mamma kom på Billy, ett namn som passade honom men jag tyckte att det var så "hårt" med y:et på något vis och dessutom ganska vanligt, jag ville ha ett ovanligt namn. Så då ändrade jag lite och satte dit ett I i slutet: Billi, och det passar honom bra!
Tingeling heter så för att jag tyckte att det var ett fint namn som passade henne. (Kallas dock för Tingan/Pingis då det är kortare och enklare att säga. ;)
Saga - samma anledning.
Brukar komma på kaninens namn när jag ser den. Bestämmer inte på förhand vad den ska heta, utan väljer ett som jag tkr passar. Ibland kan det bli lite udda namn, t.ex. så fick Tingans syster (nu död) heta Pantoufle efter en figur i filmen Chocolat, en av mina favoritfilmer. :)
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

oscar - pappa kom på det & jag tyckte det blev bra ;)
Tekla heter så bara för att hon ser ut som en tekla ;P
Maarit heter så av samma anledning :)
Lakrits hette Lakrits när jag fick henne och hon va svart så hon fick fortsätta heta så :P
Lapin Ja ? H*n Heter Lapin för att det betyder kanin på franska och det passar lilla ungen perfekt (:
Flap Jack hela familjen har fått bestämma det namnet långt innan Flap Jack föddes och h*n är döpt efter en figur i ett tecknat barnprogram som heter Flap Jack
Hasse heter som H*n Gör för att min kompis döpte Honom/henne efter en kanin i en barnbok som heter ''Hoppa Hasse''xD
♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥
~ Blogg: Laoop.tk ♥
~ Hemsida: Laoop.weebly.com ♥
Vet inte hur jag fick ihop det men jag saknade min katt Charlie som hade såldes (och senare avlivades) eftersom han bajsade och kissade inomhus, men jag kunde ju inte döpa en hona till det så då tänkte jag på Diamant, för han har lite diamantaktig färg och den gnistan i ögonen. På något sätt så fick jag det tillslut till Shajli ;) Shajli är en viltsiames - dvärgvädur
Melissa (Shajlis syster) var från början min brors men han tröttnade och jag tyckte inte att varken Brown eller Kola passade henne (som hon hetat tidigare) och då fick jag namntipset Melissa av en kompis och så vart det de :P Melissa är en madagaskartecknad hona - dvärgvädur
Leah (en av hennes kaninungar) kom jag på efter Leah Clearwater i The Twilight Saga och hennes syster Kassy kommer från en rollkaraktär på Stallet.se Leah är madagaskartecknad och Kassy svart båda är fransk dvv
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com