Skendräktig eller ej?
Vår hona parade sig 27april (läs "vildkanin & tamkanin).
Ännu har jag inte sett några ungar. Men hon boar och boar, har snart ingen päls kvar på magen och benen. Lat är hon och ingen vidare matlust de senaste dagarna. Funderar på om hon kan ha gömt ungarna i buren. Jag ser inga, men kan hon bäddat ner dem i boet?
Eller är hon skendräkrig trots allt?
Ja, hon kan ha bäddat ner dom.
Min honas ungar låg djuuupt nerbäddade under spån å hår ^^ Så ta ut honan och "gräv" lite försiktigt för att kolla efter!
Jisses!
Den tanken har inte slagit mig innan! Jag får gå ut och kolla lite nogare på en gång! 
Tack för ditt svar !!!
#2: Säg till om du hittar något (=
Jag ser inga 
Men hon hoppar in direkt när jag kollar. Hon är inte direkt sur eller så men stannar kvar i "bodelen" efteråt.
Jag har aldrig haft kaninungar förr. Hur stora är de? Bara några cm antar jag. Jag vågade inte rota för mycket, som ni kanske förstår. Mamman är lite större än en hermelin
#4: Hermelinungar är de enda jag sett "IRL" och de är ju inte många cm långa!
Men kollade du riktigt ordentligt? Jag märkte när min hona hade fött, för hon hoppade direkt till boet och tryckte ner huvudet i spånet (mot ungarna) Något jag aldrig sett henne göra förut.
Men om du lyft runt så mycket du kan utan att förstöra och inte hör något eller känner något varmt där, så är det nog inget.
Kolla igenom hela buren om du inte gjort det, hon kan ha lagt dom någon annanstans!
Nu har jag haft en bekant här som kollat boet och kaninen, men utan att hitta några ungar. Hon är van vid dräktiga kaniner. Hon konstaterade att min hona var svullen vid spenarna och trodde att det snart kommer ungar eftersom hon samtidigt dragit av sig så grymt mycket päls.
Så vi får väl vänta och se ett tag till!
#6: Vad spännande! Hoppas allt går bra:)
Hoppas det bir några ungar :)

Men om hon parat sig den 27 april så är det ju 36 dagar nu, så det är väl knappast troligt att det blir några ungar och kommer det ungar så sent så är dom oftast döda. Vanligast att ungar föds på dag 30 eller 31. SÅ mest troligt är hon skendräktig?.
#9 Usch! Bara tiden kan utvisa hur det blir. Inget jag kan styra över nu
Samtidigt har jag aldrig hört en kanin vara skendräktig? så länge.
Tyvärr, det bidde inga ungar! Eller, tyvärr, förresten….det var ju faktiskt bra eftersom hon är för gammal 
Men hua mig vad hon ser ut! Har slitit av sig all päls under magen, hakan och benen! Hoppas det växer ut snart och att hon blir som vanligt igen!
Okej vad tråkigt/bra ? x)
Det växer ut snart ska du se ; )