inte sig själv
det började för några dagar sen, min kanin blev liksom rädd och mer försiktig. förut var vi bästa vänner och han kom alltid när jag kom till buren. men nu gör han inte det . han bara sitter däruppe i "övervåningen" där jag inte får tag i honom. då måste jag lyfa på taklocket och det vill inte jag för jag vill att han själv ska komma fram själv. men han gör inte det . han bara springer iväg från mig och vill inte alls veta av mig . jag blir så ledsen för vi hade ju byggt upp tilliten men den är helt bruten nu . jag har inte gjort något speciellt som skulle göra honom rädd. bara behandlat honom mot någon parasit grej för att se om han slutade klia sig.
sen i rasthagen så brutade han vara jättemysig och ligga brevid mig men nu krälar han mot marken när jag kommer fram.
vad ska jag göra ? jag blir både ledsen.arg och ja typ allt.
kan det vara så att det är någon som skrämmer honom tpå nätterna. för han litar inte på människor bara mig (när han inte var rädd för mig)
Hur gammal?

Stackars dig! Undrar som ovan; hur gammal?
Vet hur det känns, min kanin var NÄSTAN likadan under en kort period och det visade sig vara tonåren men det som skiljer din och min kanin åt är att min var inte lika rädd,utan mest arg medan din värkar livrädd!
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
Tycker att det låter som tonåren, det går över snart. 
Han kan vara sjuk, du bör gå till veterinären om det inte är tonåren.
han är ett halvår typ 7 månader. är det tonåren då ?.
men när han krälar inte mot marken längre utan hoppar och är glad .
men ja han är också aggressiv och vill inte alls bli buren, då spattlar han med benen ibland.
vad ska man göra för att få dom lugna ?
#4 tror inte han är sjuk
#5; det Kan vara tonåren som spökar
#6 när går det över ? ibland springer jag bara låser jag buren springer därifrån och blir jätteledsen och arg ! när han biter mig och sånt. känns som om jag inte orkar mer
#7: Det kan variera men när de börjar närma sig året och strax efter det tror jag det brukar minska/försvinna:)
Fortsätt kämpa bara och hantera honom som vanligt, säg nej om bits eller gör något dumt!
#8 hjälper det om man kastrerar? för har tänkte att göra det för han blir så "hanig" när han är på tävlingarna