Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 2595 ggr
Inaarah
0

Jasminbuske - ätligt?

Jag har en buske nära min beteshage, en jasminbuske som brukar bli stor och fin. Jag ska bygga ut hagen osv och tänkte att man kanske kan flytta hagen så jasminbusken finns i, så min lilla tjej kan gömma sig eller så, dessutom blir det ju fin dekoration och stimulans Oskyldig

Så min fråga är - kan kaniner äta bladen på en jasminbuske? Jag menar, den brukar ju bli ganska stor och fyllig och då är det ju lätt att ta några blad att knapra på. Har inte hört någonting, varken positivt eller negativt om jasmin nämligen.
Givetvis placerar jag inte beteshagen med jasminen i om den inte är bra för kaniner. Vill bara höra mig för. :)

riiffen
0

Ingen aning faktiskt. Men jag kan säga att det nog skulle bli roligt för henne, i vår rasthage har vi en syrénbuske som är vääldigt upskattad att gömma sig i när man inte vill bli infångad Oskyldig

medarbetare på allergier.ifokus .

Inaarah
0

#1 Det är precis så jag tänker! :) Att det blir lite stimulans och kul för lilltjejen. Däremot kommer hon när man ropar på henne - väääldigt uppskattat av mig :D

riiffen
0

#2 Oj, redan? :o

Jag har haft Flamman nu i 3 veckor, eller vad det nu är, och hon springer iväg och gör glädjeskutt när jag inte lyckas fånga henne(a)

medarbetare på allergier.ifokus .

Inaarah
0

#3 Ja, det gör hon. :o Eller så är det att hon är väldigt social av sig och är ett riktigt godismonster, men det hör inte hit ;) haha, men ja, hon kommer allt som oftast när jag ropar. Tänkte filma någon dag, och lägga upp här på kif. :)

Inaarah
0

Puttar upp tråden!
Någon som vet?