Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 7338 ggr
Rebiz
0

Kanin-Grävling!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tror min kanin har blivit en grävling!! Haha, nämen skämt-och-sido så har min Mejja gjort detta idag!

Såg en stor jordhög utanför hennes hus i hagen och gick för att kolla vad det var, då var denna "lilla"  grop där. Hon har Aldrig hållt på gräva förut, så det beror nog på att hon är dräktig trotsallt, och ville bygga ett bo åt ungarna (eftersom hon inte gjorde det för att smita). Sträckte ner armen i hålet, det gick ungefär till armvecket, haha!

Först Dior som smet igår (läs tråden "Smitgalning"), och nu Mejja som gräver upp halva gräsmattan. Vad ska Max hitta på imorgon då tro? D: haha :)

Rebiz
1

Mejja kollar in sitt mästerverk

Rebiz
0

Hålet xD

Kändes lite elakt att täppa igen det, men kan inte riskera att hon gräver sig ut, eller börjar föda några ungar under min gräsmatta ;O

Så nu får hon vara inne, tills jag vet om hon är dräktig eller inte, (För er som inte vet så har det råkat bli en tjuvparning, så jag vet inte om mina hona kommer föda inom några dagar eller att hon bara blivit kraftigt skendräktig? p.g.a att någon hane från henne kull kanske "Parade" henne)

[aammE]
0

Du bör nog sätta ett kompostgaller i botten också, så att hon inte gräver sig ut.

Rebiz
0

#3: "Så nu får hon vara inne, tills jag vet om hon är dräktig eller inte"

Som jag skrev så  är hon inne nu. Annars har jag aldrig haft något problem med att hon gräver, så jag ska bara vänta och se. ;)

[aammE]
0

#4 De kan börja gräva när man minst anar det. Är man rädd om sina djur så ser man till att ha dem säkert…

Rebiz
0

#5: Men gud, du får det ju till att låta som att jag inte bryr mig om mina kaniner för att jag inte lagt nät i mina rasthagar?!

[aammE]
0

#6 Nja, inte så jag menar. Men jag tar alltid det säkra före det osäkra efter som att jag bryr mig om dem så mycket.

myolivia
0

stort hål hon hart grävt, hoppas på att det kommer några ungar då :D

Rebiz
1

#7: Och jag har inte det för jag vill att de ska ha det så naturligt som möjligt!

[aammE]
0

#9 Har man kompostgaller så märks det ju knappt.

Rebiz
0

#10: Människan kanske inte märker det, nej. Men kaninen lär ju definitivt göra det..