Död kaninunge=(
Usch vad trist, hittade en kaninunge död i buren i morse, 7½vecka gammal, stor och kraftig, var hur pigg som helst i går kväll. Man funderar vad som hänt, kan den ha ramlat ner från hyllan och landat så fel att den brutit nåt eller vad kan det vara. Säskilt tråkigt att meddela dom som hade tingat den och skulle hämta den i helgen, men det är sånt som händer. Lite tur ändå att dom inte hade varit och tittat på den, eftersom dom inte bodde här i stan, så dom hade ju inte fått nån relation till den.
usch:(
Jätte trist, alltid tråkigt om någon dör
Rip kaninungen!
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Nej vad tråkigt :(
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Gud så trist. :(

#3 Jo, verkligen tråkigt, det hände ju för dig också. Ingen hade varit ut till kaninerna ännu, då det kom främmande tidigt på morgonen och dom sa att det var en död kanin i en av burarna.
Usch vad hemskt :(
har bara varit med om att ungar upp till 2v dör. En hona åt upp sina 1 v ungar, några nyfödda dog av köld när de kröp ifrån sina syskon och en hona bet av svansen på en unge, bet av skinnet upp till naveln på en nyfödd unge så man såg bara ett skelett som såg ut som en tansbetare, röra sig. Den utan svans avled, ett till syskon avled och den utan skinn på benet avlivade jag. Jag visste inte att honan skulle ha ungar så en morgon när jag skulle de alla kaniner grönsaker så såg jag blod i buen och det var fullt med päls och spån som var blandat och två ungar låg i boet. Sen la jag in halm ifall hon skulle föda fler och på kvällen hittade jag stackaren med bara ett skelett till ben :(
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
#4 Ja, det var inte kul alls. :(
Beklagar 
Tråkigt :(
Vad tråkigt 
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Tråkigt… =(
Skickat den på analys?

#10 Nej då, tror ju att det har hänt nåt, ex. att den ramlat ner från hyllan och landat olyckligt, för det här är ju nåt som hänt plötsligt, vid 10-tiden i går kväll tittade vi till alla kaninerna och då var han pigg, i morse vid halv 9 tiden var den död, kall och stel, så den hade ju varit död ett tag.
#11 Jaha på så vis. Ja då är det klart onödigt.
Beklagar, väldigt tråkigt. 
Fy vad tråkigt
Beklagar.
Tänkte om det kan vara ungdjursförlamning..?
Vad tråkigt, beklagar!

#13 Jag har hört talas om nån slags kaninförlamning, hade en kanin förra året som också dog helt plötsligt vid ca 3 månaders ålder.
#15 En kanin min kusin köpte förra året dog typ för att han hade kaninförlamning. Och han var typ 3-4 månader. Skulle gosa med han och satte tillbaka han i buren.Han brukade hoppa in i buren själv men han gjorde en framåt volt och jag blev helt skräckslagen han dog senare på kvällen…
#15 Jag har haft en, ev två kaniner som var nästan exaxt 3 månader som dog av ungdjursförlamning, riktigt hemskt. :(

#17 Ja det kan ju vara nåt sånt också, läste att det drabbar dräktiga och digivande honor och ungar under 4 månader.