Favoritgrönsak?
Har din/a kanin/er en favorit grönsak?
Vilken isåfall?
/ Tilda
Majas favoritgrönsak är bladpersilja.
/ Tilda
Teddys favorit grönsak är roccola (stavning?) och blåbärssoppa, fast det är ingen grönskak hihi
Mina kaniner älska äpplen och päron och morötter.
Och även maskrosblad fast det är ingen grönsak :)
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
#2 Varför ger du din kanin blåbärssoppa? ^^
Oj.. jag tror att alla här hemma har lite olika favoriter. Men broccoli, gurka & sallad är nog favoriterna, tror jag.. Några älskar rödbeta också iofs. Haha.

Mina kaniner verkar gilla alla grönsaker men persilja är en favorit!
Billi är inte så förtjust i grönsaker, men sallad är väl det han tycker minst illa om :P Morötter och gurka totalratar han… Känns nästan lite löjligt men en kanin som inte äter morötter, haha :P

Ester gillar nog mest morötter och persilja. :)
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
Bladspenat och broccoli är väldigt uppskattat :) Han gillar iaf mest blad och stam grönsaker.
Pilot är ett riktigt matvrak och gillar allt! men äpple är hon extra svag för ;)
Broccoli, morot, men främst banan och äpple om det också räknas ^^

Äpple och bladspenat helt klart!

Äpplen! Puuh !
Jag hade gett de ett äpple att dela på och satt i hagen med de med ett eget äpple, men det fick jag inte ha för mig själv .. xD
Froste äter allt, hittills har han inte ratat något jag lagt in åt honom. 

Förresten , får kaniner äta färsk banan (inte torkad), majs, tomat och paprika?
Skulle vilja veta, för att variera lite.
#4 jag brukar inte ge dem de men en gång så hade jag druckit det och då lät jag henne slicka lite ur mitt glas och hon älskade det:) men inte så mycket för det var nog inte så nyttigt
Min kanin totalälskar verkligen blad från äppelträd, om det räknas x)
Vänliga Hälsningar Lina
min älskar banan ! asså han blir helt galen XD sen när han fått den hoppar han iväg ( man vill ju inte riskera att matte tar den tillbaka). sen börjar han smaska, han låter som en häst och den bara släffsar runt banan i munnen som en torktumlare xD hahaha
mina kaniner har fått smaka på banan en gång och en fick det på nosen och försökte slicka bort det och det fassnade i pälsen och blev ett ända stort kladd.Haha så söta de var då
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
#15 det går bra, fast det är ju väldigt sött så jag skulle inte rekommendera att ge så ofta eller för mycket :) och det gäller förstås frukt i allmänhet.
persilja är chillis favorit medans bella inte riktigt har n ågon favvo grönsak det hon gillar bäst är daggkåpor och maskrosblad
Myrtorpets Möss och Kaniner
Bladspenat, persilja, gurka och morot är nog favoriterna.
Men mina kaniner äter ju det mesta i grönsaksväg. ^^
Totte: Banan och Äpple
Princess: Äpple, Banan och Morot
mina kaniner hatar tomat (eller de äter de inte, de vill inte änns smaka)
Chica är ganska speciell vad gäller grönsaker, frukt etc. Hon äter när hon vill ha, är kräsen med det mesta och råkar en gurkbit vara större än den andra äter hon den inte.
Men persilja och ruccola är nog de största favoriterna skulle jag tro :)