Nu är det nära :D
Min hona är i dag 22 i dräcktigheten :D Förra gången gick hon tyvärr tom…Nu har det nog lyckas bättre än förra gången…Hennes spenor sväller och magen blir rundare och rundare…Och hon blir latare och latare…Hon blir även keligare och keligare…:P Hoppas starkt på ungar den här gången…Det var seriösare PARNING som vi gjorde nu senast :D Vi höll på i över 1h med 5 min pauser 3 ggr ;D I slutet var båda ganska trötta men det var då det tog. Hanen ploppade ner från ryggen på min hona och då lät det till ungefär som att man fastar i en glasflaska och sedan kommer ut med finger igen…Svårt att förklara men,men ;)
Euow för bilden och beskrivningen hahah x)
Men kul med ungar :D!
#1 Ja :D
Tyvärr hade Betty ätit upp en unge men lämnat huvudet…Den tänker jag begrava ute i skogen hos mina kusiner.Hon har bara fött en unge änså länge…
#3 Usch vad hemskt! 
#3: Neej, vad tråkigt :(
#4,#5 jo…Det är tråkigt och ännu tråkigare är det för det är hennes sista kull hon kommer att ta…;(
#6 Vad synd… Du får skriva hur det går sen, om hon får fler…
#7 Det ska jag
Det har inte kommit några mer ungar -.- Hon ser inte ut att må bra heller…Hon äter inte,hon dricker inge och hon rör sej knappt…Men man vet aldrig…Hon har faktiskt skutta och ätit gräs i hagen idag så =)
Kände lite på hennes mage idag också…(efter jag skrev inlägg #9) Kände nått som rörde sej och var lite mindre än en prinskorv…Kan de ha varit en unge tror ni?
#10: Mest troligt, ja.!
Kanske borde kolla så att det inte är någon unge som fastnat om hon inte mår bra?
ojoj jag sätter ett tassavtryck för att se hur det går :)
Nytt:
Idag när jag kom hem från skolan skulle jag kolla hur hon mådde…Hon satt som vanligt…Men när hon skulle gå gick det trögt och hon gick som en hund.det hade även kommit gegga där hon satt och hon putade ovanligt mycke med rumpan och gick med rumpan så högt hon kunde…Det var gegge som satt fast på svansen och kring könet ;) Verkar det som om en unge e på gång? Hon är ju i dag 30 nu så…
#12 sa till mamma att jag vill åka iin till veterinären…Men hon sa att vi ska nog kanske vänta tills pappa inte e hemma…Han tycker det är onödigt och skjuter hellre ihjäl ett djur än att åka till vet. Men blir det alvarligare så åker jag in till vet. med t.ex. buss! ;) Vill verkliigen att hon ska klara sig…
#14 Det låter definitivt som att det är en som fastnat om hon går som du beskriver, det kan leda till infektioner/inflammationer som gör att både honan och ungarna dör… Skulle åka in direkt. Skicka pappa till affären eller nått?
#15 kan inte ikväll -.- HAr match…Men ska berätta för mamma direkt efter matchen…åhh, nu blev jag ännu oroligare…
#15 Pratade just med mamma…Hon vart själv lite orolig när jag berättade vad som hade hänt…Så vi ska typ fara in imorron ;)
#16: Jag tycker nog att det är viktigare att ta din kanin till veterinären än att spela en match.
#18 Har ingen som kan sjutsa mej heller…Men jag har riktigt dålig samvete nu…
Är det en unge som har fastnat så är hon med 95% säkerhet inte i livet i morgon. :/
Går det inte att försöka häjlpa en hona att föda? Eller måste man operera om ungar fastnat?
#21 Man behöver göra ett kejsarsnitt tror jag.
#22: aah, okej, ja då förstår jag varför man måste fara till veten ;/

Ojojoj! Har läst igenom tråden och sitter här och är orolig!
Gud vad läskigt det där med att hon hade ätit upp en unge men lämnat huvudet!
Sen det där med att en unge kan ha fastnat det är jätte troligt enligt mig!
Tycker du inte att din kanin är viktigare än en match? Och skjuts måste ju gå att ordna för kaninen kan ju dö! Inte för att väcka oro inom dig men du måste förstå hur viktigt detta är!
#24 Vad har din kanins vackra ögon att göra med denna tråden? Kanske passar bättre i klotterplanket än här
.
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
#27: Om du läser igen noga ser du att det är postat i fel tråd.
hugoochip: Jag tar bort inlägget eftersom det är felpostat.
Hur har det gått?
Igår kväll mådde hon skitdålig!Mamma ringde till vet. som sa att vi skulle avvakta till idag och ringa till en annan.Mamma gjorde det och ringde sen till mej och berättade allt dom sakt och att det var att kött är otroligt svårsmält för kaniner att det kan ta upp till en vecka innan dom blir bra igen. Men att det var viktigt att hon skulle få i sej mycke vätska. Men då kommer det som blir mycke tråkigare än att det inte var en unge som fastnat…Hon kan bli extremt aggresiv efter det som har hänt och om det händer att hon blir aggresiv måste jag ta bort henne med en gång…Dock får jag ersättning för det som hänt…Men jag tycker inte att det går att ersätta henne…Hon är fantastik på alla sätt och vis…Tycker det här var skitjobbigt att skriva men ja ni vill ju veta vad som hänt så… ;) Den här tråden kan låsas nu…Skriver ett nytt inlägg som blir som en dagbok om helvetes veckan som kommer nu…
#30 Hänt mig öckså. Kaninen födde en unge som var död, 5 dagar senare kom en till unge ut men den fastna, så vi for in till veterinären och hon hade hunnit blivit likförgiftad (och var nära på att behöva avlivas om veterinären inte fick loss ungen) huvudet var ute på den döda ungen och som tur var kunde veterinären dra ut den.
#31 Okej…