Kraftig fällning
Hej!
Min dvärgvädurskanin som blir 1 år den 10 Juni (ganska snart alltså!) fäller kraftig! Han har gjort det hela tiden sen det "började bli varmt". Jag tar med en såkallad kaninkarda nästan varje dag, men han slutar aldrig fälla. Hans burkompis fäller inte ett dugg, och då menar jag inte ett dugg. Först ville jag spara min kaninspäls (han är min första kanin och min bästavän :$) i en påse, men det blir så himla mycket!
Det riktigt yr päls runt honom som lossnar i testar så fort jag borstar honom.
Någon som har något tips? eller vet vad som är fel?
Det är inget fel, han fäller bara av vinterpälsen så att det inte ska bli så varmt i sommar, oroa dig inte! :D
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

Okej, tack ! :) Han har fällt ganska länge, och med tanke på att burkompisen inte fäller alls blev jag lite orolig!
Men tack ! :D
Min kanin fäller inte alls förrän pälsen helt plötsligt börjar lossna i stora tussar, först i ansiktet, sedan går det neråt mot baken. Han ser nästan ut som om han är rakad där han har fällt av, pälsen blir väldigt kort och ibland blir han nästan kal på vissa ställen. Denna fällning håller på i några veckor och han är inte snygg då kan jag ju säga… Men i alla fall, det jag ville säga var att det är väldigt olika hur de fäller, vissa fäller lite, andra mycket! Så det är inget att oroa sig för :)