Redovisning
Ska göra en redovisning i skolan om kaniner och jag undrar vilka saker är "viktigast" att berätta om?
Har typ helt idé torka så komm med massa förslag :D
Now stay with me cause I'm quite quick 5 6 7 8 :)
Jag tycker att dvärgvädur är en självklar del faktiskt, i och med att den är väldigt utbredd och nog en av de mer "kända". Sedan kan väl rex vara kul, eftersom det är en annan pälstyp, och kanske teddyvädurar och/eller angora, - pälsen där med tänkte jag på. Lejonhuvade också, med deras man, och kanske någon jätteras..? :)
Berätta lite om olika aktivering till kaniner, vad de äter, raser m.m
Skulle själv göra ett projekt i år om kaniner men hann inte så långt så det blev om enbart Kaninhoppning men du få mina punkter jag tänkt skriva om:
* Kaninens historia
* Skötsel
* Foder
* Tillbehör
* Aktivering (typ kaninhoppning)
* Raser (inte alla men några som är intressanta)
* Färger
* Avel
Det finns många bra artiklar att ta information ifrån. Samt kan man googla på det. Det finns en mängd saker att göra för att vissa upp det typ göra en powerpoint eller som mig jag gjorde en tidning.
Märkte att jag inte läste helt.. 
#4 varför skulle man inte kunna skriva om någon/några raser tycker inte att ditt inlägg var fel.
#5 Nej, fel var det inte men h*n skrev ju saker, jag läste snabbt och såg raser, ifall hon inte sökte efter det men någon nytta kanske det var. ;)
Tycker du kan prata också om hur underskattade de är, och att man faktiskt kan lära dem samma saker man kan lära hundar. Och att de är supersociala!:) sakerna som #3 skrev var väldigt bra.
/Isa
Tack för all hjälp 
Kaninhoppning och utställning är väll två saker som vore kul att berätta om ;) finns säkert hur många saker som hellst som man skulle kunna ha med men nu ska jag inte skriva det efter som att dom ovan skrivit så bra ;)
BeccaL, jag var ju på din skola och föreläste om god djurhållning och om kaniner, du kan ju tänka på vad jag sa :) För visst går du i 8an? För isf var du väl med och hörde xD
Haha nej jag går i 7an :P
#11 jaha ^^
Men säg hur viktigt det är att aktivera kaninen, vad som händer om man inte gör det, vilket foder man ska ge och inte ge… Finns hur mkt som helst om man bara tänker efter :)
Berätta att man kan klickerträna dem, det är ju faktiskt rätt häftigt, och att man faktiskt kan lära dem att gå löst och komma när man ropar på dem. och att de inte ska äta gnagarblandningar! =P
Att man kan få dem nästan 100% rumsrena. Berätta sånt som du tror att andra kanske inte vet. Då tror jag att det blir mer intressant =)