Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 3362 ggr
Clariiz
0

Jätte råtta!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Innan jag fick mina kaniner, fanns det möss och råttor i kaninhuset. När dom flyttade in stälde vi ut rått gift. Inga råttor kvar! Sedan här om dan när jag var ute ligger det en ENORM råtta rakt i rena halmen! LÄgger in en bild! Har nu rotat igenom hela huset och lagt ut lite mera gift. Hoppas verkligen det inte kommer flera. Fast har ju inte sett nån. Var för hoppningsvis bara en tillfällig.

Råttan är gämförd med en vanlig 0,5 L. Flaska. Den är ju nästan större en den.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Stj3rnfallet
0

Hihi, tycker du att den är stor så ska du få se en bild på Puggan =) Min Gp råtta :P Han väger 850g nu :P Har även vanliga tamråttor, men de är ju inte alls lika stora än :P

Stj3rnfallet
0

En till bild när han sover =)

KajsaM
0

FYY VAD ÄCKLIG!! Hemlis 

Men kaninerna kan väl inte få tag i råttgiftet?

Stj3rnfallet
0

Fast den där råttan var ju stor på den bilden som du har satt upp.. Undra hur mkt den väger.. Den ser riktigt stor ut iaf, fast mina killar kanske är lika stora ;) Jag vet inte riktigt.. Svårt att avgöra med en bild bara :P

Måste bara visa den söta bilden på Pugsley när han myser i min famn =)

Clariiz
0

#3; JAg vet den är as snuskig! Men nu är han BORTA mohahaha. xP

Nej verkligen INTE! Det är gömt i solika hålor och inte i deras box utan, utan för Inte en smula inne hos dom! Sen om dom hoppar utanför boxen så har jag sten koll, även då dom inte kommer åt det :P

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Clariiz
0

#4; Dina är tamråttor, denna var en vild, fatta vilka sjukdomar den kan ha först med sej.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

KajsaM
0

Ja, tur att ni fick bort den. Vad sa kaninerna då?

Inlägget redigerat

Clariiz
0

Vad ska kaninerna?? Fattar nada

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

KajsaM
0

Ojsan :D Vad sa kaninerna då? Ska det stå :P

Clariiz
0

Haha dom träffade den aldrig. Den låg inte hos dem utan i rena halmen, som inte är använd..

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

KajsaM
0

Jaha, Tur ;)

Stj3rnfallet
0

#6 Precis =) Förstod att det var en vild :P Ja, de har säkert massor med sjukdomar som de för med sig.. Men Puggan är ingen vanlig råtta, även om han är tam :P Har faktiskt aldrig sett en vild råtta förut i verkligheten.. Men jag kanske inte vill det heller :P

Clariiz
0

Vid massas jobb såg dom nått brun springa runt. Trodde det var en katt som nån slängt ut mitt i stan. DET VAR EN RÅTTA!! Stor som en stor katt :O.

Den här råttar var verkligen snuskig. Är så glad att den inte låg hon nierna!

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Clariiz
0

redigerat, den skickade inlägget 2ggr. ignorera detta inlägg. (vet ej hur man tar bort :S)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Pinscher2
0

_Stj3rnfallet_, guuu vilken söting till råtta Du har! Mycket finare än vanliga råttor =)

Clariiz
0

Ja den är verkar stor.. Men usch. kan inte sluta tänka på den där äckliga råttan jag hittade i halmen :S varje gång jag kollar på bilden jag la upp på den ryser jag å måste hela tiden kolla hur stor den var :S

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

KajsaM
0

#14 Bara Medarbetare och Sajtvärd som kan ;)

Clariiz
0

#17; OKej

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

myriis
0

Jag tycker alla råttor är fina! Vilda som tama. Förstår inte varför man inte bara kan ta en handduk, ta bort råttan och gå en bit. När jag gör så kommer dem inte tillbaka..

Clariiz
0

denna var redan dö.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

KajsaM
0

Var den död? Fyyy..

Zvintos
0

_Stj3rnfallet_: Nu blir jag avundsjuk på dig!! Vill oxå väldigt gärna ha en GP-råtta! =D Men det får bli när jag flyttar hemifrån och har plats!

Clariiz: Det första jag blev att tänka på när jag såg bilden var en åkersork. Men ni kanske inte bor nära en åker? Kanske bara är jag som ser i syne. =P

Clariiz
0

jo vi bor väll rätt nära :P åkrar runt om kring hehe.. Närmsa åker från kaninhuset ligger väll max 200m.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Frida-L
0

Usch och fy och blääää!

Stj3rnfallet
0

#15 Tack!=) Visst är han fin!:D Lite tung bara :P Och han växer ju hela tiden =)

#22 Till hösten ska jag få en flicka till honom så nästa år lär det bli bebisar!:D Ska bli roligt! Hoppas bara att man hittar riktigt bra personer som vill köpa dem i så fall =)

Pinscher2
0

Clariiz, var det typ en sån här Du hittade?! Hittade några bilder på en mindre söt kille som Nova hade fångat och tagit hem…

Pinscher2
0

Närbild på huvet *känsliga tittare varnas*

Cherry
0

#1:Din råtta är ju gätte söt :D

KajsaM
0

Suzzie vilken busig katt du har Flört

Pinscher2
0

Ja Du Kajsa,_! Hon hade ungar då så hon fångade råttor och grejer varenda dag då, man vart tokig till slut! =)

KajsaM
0

#30 Ja det kan jag förstå! Man får inte vara krösen då Flört

Stj3rnfallet
0

#28 Tack så mkt!=) Ska hälsa det till Puggan :P Gp råttor är fina =)

Clariiz
0

#26; Jo den är jätte lik!! Den hade inte riktigt lika stora tänder.. eller sån där uppnos.. Men annars är det jätte lik!!! Den hade ätit av rått giftet. Den var en bit råttgift som hängde utanför. Tror den kvävdes. Visst var den äcklig, men sorgligt att den kvävdes endå..

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Clariiz
0

Har inte sett nån mer råtta nu

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

KajsaM
0

Tur det ;-)

kalle-kanin
0

äckligt föra vintern hade vi en jätte stor äcklig råtta i källaren

Clariiz
0

usch de e så snyskigt så det inte är sant..

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com