Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 2954 ggr
Hermelina
0

Rex uppfödare?

Har ni några tips? på uppfödningar som har rexpälsade kaniner? Dvv, hermelin osv..

Har letat, men hittar inget!

MajaL
0

Jag föderupp dvv rexar och stora rexar.

Vad ska du ha kaninen till, så att säga? =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

malin--a
0

Skogsstjärnans föder upp dvv rex! :)

Billikanin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Majakanins kaningård har rex dvärgvädur och även vanlig rex. Hennes kaniner kan jag varmt rekommendera! Hon har kaninungar just nu. Hemsidesadressen dit är www.majakanin.com

Villans kaniner har mest stora rexar, men även några mindre. Har träffat en kanin därifrån med mycket trevligt temperament. Hemsida: www.villanskaniner.se

Tussilagons kaningård har dvärgvädursrexar som också de är mycket trevliga och dessutom ofta bra hoppkaniner. Hemsida: http://tussilagons.blogg.se/

Sen finns också Teddytassens kaningård som har hermelin rex och dvärgvädursrex. Jag har inte själv träffat någon kanin därifrån men jag vet att Valkyrie här på Kif har en dvvrex därifrån så om du vill veta mer kan du ju fråga henne. Hemsidesadressen är: www.teddytassen.se

Det finns många fler, men det är dessa jag kommer på just nu. Hoppas att det hjälpte dig lite i alla fall! 

På bild dvvrexen "Kossan" från Tussilagons kaningård. Han bor på Majakanins kaningård.

[vretenskaniner]
0

Jag kommer i sommar börja föda upp både dvv rex och rex. Dvv rex i olika färger, men utställningsbara. Rex i färgen dalmatiner och castor, också utställningsbara :)

Hermelina
0

Tack för svaren :)

Inte säkert att jag ska köpa en korthårig kanin. Föder upp teddysar i liten skala, men vill åtminstonde ha en korthårig vän också! :)

Egentligen skulle det vara kul att ställa ut och hoppa med den, men utställning är inte super viktigt. Skulle vara kul med en wienerfri hona!

Valkyrie
0

Jag har en dvärgvädur ifrån Teddytassen och är otroligt nöjd så det rekommenderar jag verkligen :)
Hon har  många slags rexpälsade där.

Villanskaniner- rekommenderar jag otroligt mycket eftersom där köpte jag Valkyrie.

Skogsstjärnan- Sofia är en jättebra uppfödare som jag också rekommenderar :)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Hermelina
0

#6 Tack så mycket :) Är dvv rex en populär ras?

Valkyrie
0

Det är inte så många som har den men otroligt underbar :) dock lite dyrare.

Rest in peace Valkyrie!

Hermelina
0

#8 Okej :) Många får väll kullar snart eller i vinter/nästa vår. För ser inte så många som har lämmpliga kullar nu/närmsta tiden.
 Äsch då, så länge vill jag inte vänta haha!
 Men ja, väntar på något gott väntar man väll aldrig för länge..

LinneaJohaanson
0

Jag föder upp stor rex och rex hermelin!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

imsuchadiva
0

Jag föder upp rex kaniner. Har en kull nu som är födda 13 maj.

http://www.tartanskaningard.webs.com/

Valkyrie
0

Finns många som har dvv rexar + hermelin rexar just nu :)

Rest in peace Valkyrie!

Hermelina
0

Haha gör det? Ja kanske.. :) Egentligen var jag ju ute efter en wienerfri, men det kasnke är svårt att få tag i?

Hermelina
0

#11 Har du enbart  rysstecknade rexar? :)

MajaL
0

#13 Winerfritt är både min och Louise på Tussilagons linje.

Jag rekommenderar nog inte någon ur kullen jag har nu dock. Men det kommer fler längre fram. ^^,

Annars rekommenderar jag Louise starkt.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Hermelina
0

#15 Du har inga honor kvar tillsalu väll? Ja men Lollo har så många på sina intresselistor! + att hon får kullar först nästa år typ. Annars skulle jag lätt köpt av henne ^^

MajaL
0

#16 Jo, jag har en, men med lejonman + rexpäls.

Släng iväg ett mail till mig på: Violblomma@gmail.com

Om du är intresserad/vill veta mera. =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

lomsen
0

#0 Jag kommer att föda upp små rexpälsade kaniner, har några ungar nu och kommer ha kullar i höst/vinter och nästa år med blandningar med dvv, hermelin, lejonhuvad, och rex men främst med tanke på rexpälsat, liten storlek och TAMA! Kelkaniner!GladJag finns i Jämtland men transport går säkert att fixa!

Jonaflax har även hon kullar ibland, bor i Idre i Dalarna men transport sker ofta!

imsuchadiva
0

#14 Japp, har bara rysstecknade ryssar.
Ska köpa in en blå hona, så de kommer bli hel blåa och hel bruna ungar också, men de blir tidast i höst.

Hermelina
0

#17, Okidok men vill nog ha med bara ren rexpäls (kan man säga så? :P) 
Varför rekommenderar du ingen ur kullen nu? För attd e bär på wiener? När har du planerat nästa kull (wienerfritt) ?

#18 vad är det för ungar du hade nu? Har du hemsida?:)

Hermelina
0

#17 är din Elsa tillsalu? ;)

Valkyrie
0

MajaL- rexpäls lejonhuvad? är inte det Pippi då men han är ju tingad eller? ^^

Rest in peace Valkyrie!

MajaL
0

#20 Jo, jag har en kull som jag väntar nu i veckan. Ja, mamman bär winer, men enligt hennes fd. ägare har hon aldrig gett winer. Men jag själv avlar ju winerfritt och valde att inte behålla.

#22 Va? Jag förstår inte vad du menar. Pipppi är en hona, mamman till ungarna, som flyttade till malmö som kelkanin för en liten tid sedan. Pippi har gett ungar med samma pälsvariant.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Valkyrie
0

23# Oj jag menade hon ^^ blandade ihop med en pippi som är en hane. jaså det var hennes ungar. Sorry

Rest in peace Valkyrie!

Hermelina
0

Jag skickar ett mejl till dig nu, MajaL ;D

MajaL
0

#25 Det är framkommet och svarat på. ^^,

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Jodiz
0

Jag har en viltgul rexhona (stor) som är tillsalu. Hon är utställd och reggad på 94 p. Mejla om du vill veta mer om henne :)

sigrid.ivarsson@hotmail.com

Horisonten
0

Känner en snäll uppfödare som avlar/kommer avla rex, Royal seed's kaniner i Skåne :)

Hermelina
0

Tack så mkt allihopa! :D

Ska hålla koll på allas hemsidor efter rex kullar framöver :)

lomsen
0

#20 Jo det har jag men den är ej uppdaterad och jag har ej hunnit med min bloogg som jag tänkt starta men snart kommer annons på Blocket

de kullar jag har nu är dessa:

1. De är 3 veckor på lördag 29 maj

rexpälsat, båda kön, många färger men wiener på de flesta

**mamma rexdvv/pappa rexpälsad hermelin, 7 ungar finns, 4 med rexpäls minst
**

2. 2 veckor på lördag lejonhuvblandning och rexpälsad pappa men ungar ej rexpäls

3. 1 vecka söndag 30 maj mamma dvv.blandn pappa rexpälsad hermelin ungar ej rexpäls

4. lejonhuvade lite bland ingen rex alls (föds från 4 juni)

senare:kommer föda upp rexpälsat ndast till nästa vår o sommar ev ngn vinterkull!

teddybaby
0

Hur fick du upp intresset för rexar? :D De är lite coola… Oskyldig men vad spännande! Du måste berätta hur dem är sen när du fått en!!!

Hermelina
0

#31 haha har alltid tyckt de ser så fina utmed sin häftiga päls. Redan på en utställning 2007 såg jag en Rex och tyckte woow! :) efter att min enda korthåriga hona avlivats nu tyckte jag det kunde vara läge för en rex…;)