Räddhare
Hej! Jag har en kanin som heter Skrutt som har fått ganska nyligen. Han är ett år och blandning mellan Dvägvädur och Lejonhuvad. Jag har fått lite problem med honom. Jag brukar vara ute med honom i sele två/tre gånger i veckan kankse mer om jag har tid och gosar med honom ofta men han är jätte rädd för mig. Varje gång jag håller i honom så kurar han ihop sig och fäller öronen bakåt. Jag vet inte vad jag har gjort för fel. Jag skulle vilja hoppa med honom men när jag är ute med honom går han bara dit han vill.

Men vilken sötis din räddhare är iaf! hehe

Vilken sötnos!!
Hur är han rädd? Sprattlar han när du lyfter upp han?
Så himla söt han är!! <3 Verkligen jättegullig. Synd att han är rädd.
Innan du kan börja hoppa med honom måste ni bli jättebra kompisar! Han måste veta att du inte är farlig och tycka om när du myser med honom och uppskatta att komma ut ur buren. En viktig sak är att han inte får vara rädd för dina händer, för dom använder du mycket; när du klappar och lyfter honom, tar på selen eller ger godis. Tänk på att hela tiden prata lugnande med honom så han vänjer sig vid dig och känner igen din röst. Skäll eller skrik aldrig på honom, om du måste, säg bestämt "nej" istället. Beröm honom ALLTID, det är viktigt, så att han vet vad han har gjort för bra saker. Du kanske inte ska ha honom så mycket i sele förens han har vant sig vid dig? Sen går det nog lättare. Tänk på att inte gå för fort fram i början, han måste vänja sig vid dig och du vid honom. Visst vill man börja hoppa med en gång, men då blir det bara svårare;) Så mitt tips? är att han blir jätte tam först innan du börjar hoppa.
De här sidorna tycker jag är bra, det står mycket om hoppning. http://hos.sandnet.se/b-a.lonn/kaniner/kaninhoppning.htm och http://www.kaninhoppning.tk <-- läs under "bli kompis med din kanin" och "hoppskola del 1,2,3.
Lycka till, //Maja
Tack så mycket! Idag så var jag ute med hoonom på vrandan där han kunde gå omkring som han ville. Jag läste högt ur en bok för honom och pratade med honom och så. Efter en stund verkade han inte lika rädd men vi får väl se i morgon. 
japp, berätta gärna hur det går :)

Vilken jättesöt pys :) så gulligt att du läste bok för honom, hihi. Det ska jag nog göra för mina djur :)

Pfffffff… Fy vad söt! =)

Vad roligt :) Lycka till!
#4 Så bra att det börjar gå bättre^^ Fortsätt så! =)
Hoppas det går bra :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com