Ta om efter dödfödd kull?
Nu måste jag råd fråga lite här. Jag har en hona som jag parat två gånger ni på vår-vinten och fått död ungar båda gångerna. Ska jag försöka en tredje gången eller ska jag låta bli? Jag vet inte vad jag ska göra.

3:de gången gillt ;)
Har du haft samma hane vid parningarna? i så fall skulle jag byta hane.
Om det är 2 olika skulle jag inte ta kull igen.
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Håller med Johanna, tredje gången gillt ;)
Om du haft samma hane, byt isf. :)
Jag hade också gett henne en chans till, med en annan hane om du använt samma hane de andra gångerna.
Får hon inga levande ungar nästa gång, så hade jag inte försökt igen.
Om det går snett första gången skulle jag ge honan en ny chans, men inga fler. Dåliga moderegenskaper är ärftliga.
#0 låna hane av mig?
#1, #2 och #3 ja samma hane har ingen annan hane som skulle passa. vill ha långhåriga ungar och har bara en långhårig hane :/. men får leta då…
#4 Tror jag håller med dig till stor del.
Håller nog med #4 här. Får en hona dödfödda ungar/ungarna dör skulle jag nog inte pratat en tredje gång om det gått snett dom två första.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#5 kanske det du hade nån lejonhuvad va?
#7 jag vet men kanske gör skillnad om jag byter hane.

Då ska du definitivt inte ha samma hane.
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
#9 jag tror jag börjar fatta det :D ska inte ta samma hane igen jag lovar. det konstiga är att den hanen fick med min andra hona 5 fina friska ungar.
#10: Det är väl inget konstigt att hanen får friska och levande ungar med en annan hona, som klarar av att ta hand om ungarna?
Jag tycker du borde testa en gång till! :D
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
Jag har ju Fabbe som sagt som är lejonhuvad och min kompis har en underbar vit/svartbrokad lejonkanin som ger jättefina ungar!
Lycka till! 
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

Jag tycker du ska prova en gång till :)
Hoppas det blir bättre då, jag har en hane, lejonhuvad dvärgvädur, och han är VERKLIGEN lurvig XD … Han är pappa till mina 7 små friska ungar på 2 veckor idag! :)
han har nog fått mest lejonhuvad päls, men dvärgvädurs öron! :)
skicka PM om du är intresserad ^^
#15 gör gärna det om du kan :D
#13 jag vet att du har jag funderar var ytters nära på att ta en angora hane i dag men det blev inget av med det.
#16 Nej, ta Fabbe eller Toffe, de ger jättefina ungar ,elr ja fabbes föds ju först 4e juni men Toffe ger underbara avkommor och hon(min kompis) lånar gärna ut!
#17 jag funderar på hur jag ska göra må ta om rätt snart så att dom inte kommer så sent. så kommer låna av dig eller din kompis om jag inte tar en kort hårig hane för Vihed97 bor inte här så det är ingen idé.
Jag har varit med om honor som klarat de 3:e gången.. ge henne en chans
#18 nej jag såg att hon bor i herrljunga och det är ju en bit. Vill du se bilder på toffe och fabbe pma mig i så fall!