efter kastrering
hej :)
min kanin har blivit lite snuskig så att säga :P han är ett halvår och han har börjat nosa och skvätta ibland på tävligarna. jag har funderat på att kastrera honom men jag undrar om hans energi och ja hans personlighet kommer vara borta efter kastreringen . han är ju hoppkanin så vill ha en mee lite fart i på banorna och han är det fart i, men kommer det försvinna efter kastreringen ?

nej det kommer inte att försvinna :) bara i början kankse 1 månad eller några veckor kommer han vara seg sen kommer han vara som förut, bara lite snällare och så :) jag tycker du ska kasterar honom för han kommer inte vara lika koncentrerad på tävlingarna när det är honomr där :P
Har du testat att låta någon annan hoppa honom?
Min lilla Glader ska vara dominant och hans sig med mig, men med andra så går han perfekt. På 3 tävlingar har han tagit 5 pinnar (4 i bana och en i höjd).
Jag är väldigt emot kastreringar. Ser man att kaninen inte mår dåligt av det så tycker jag att det är fel att kastrera. Hanar visar ju att den vill para sig på det sättet. Man kastrerar ju inte en hona för att hon brunstar?
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
#2 nej, det har jag inte och jag vill ju tävla honom liksom :) men om han kommer vara sig själv blir det nog kastrering! han försökte tom para sig mee en tjej på tävligen en gång ( asså en människa)
#1 och det är bara beteendet som försvinner ? så de blir inte "tråkiga" ?

Kastrerade kan oftast bli lite tråkigare, George är ganska tråkig och lat men ändå pigg ^^
Jag skulle som 2# Inte kastrera om man inte ska ha till sällskap eller nödvändigt.
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
#3 men en hona lägger ju sig på banan och struntar i att hoppa..
De kan ju oxå komma över hanandet. Gladers pappa (Hästängens G Ch Tirant) ska ha varit hanig. Han slutade med det och nu ät han great Chanpion. Suffis pappa ska oxå ha varit hanig, han är elit i allt.
Hur gammal är han? Det kan ju vara i tonåren oxå. Alf är det och han leker att han absolut inte förstår någonting.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Min hane blev väldigt mycket piggare och hanigare när han kastrerades,^^ men hoppas att det går över snart. Min andra märkte jag ingen skillnad på.

#3 min kompis kanin blev bättre på att hoppa på tävlingar när han var kastrerad, för han blev så störd av hon doften lixom. men om han inte bryr sig av alla honom och inte är snuskig så kan du ju ha han okastrerad :)
han är ett halvår . men jag vill inte att det ska bli en vana :/ om jag kastrerar honom senare kanske det blir en vana ? eller ska jag vänta tills han blivit typ ett år och se om det försvunnit? :)
#6 haah jag som vill ha en pigg kanin :P