Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1127 ggr
Valkyrie
0

Blodgivning

Min kompis pratade idag om att Busan hennes kanin typ skulle börja lämna blod.
Jag har faktiskt aldrig hört talas om det, har ni?

Hon sa också att som tack fick man gratis kaninmat.
tycker ändå det låter ganska konstigt, har ni gjort det någon gång kanske eller vill?

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

MajaL
0

Konstigt, alldrig hört. Det kan ju inte gå att ge så mycket… =/

Låter fint, men har aldrig hört talas om det.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Billikanin
0

Hmm, det har jag faktiskt aldrig hört talas om! Trodde bara att det var hundar och eventuellt katter som man hade en blodbank för, så ver det i alla fall för några år sedan. Men det är ju bra om det finns för kaniner med!

[chriistina]
0

Aldrig hört om kaniner, bara hund och katt. Ta gärna reda på mer info :) Vore intressant att höra om hur det går till m.m.

Frida-B
0

Jag har inte hört att man som privatperson kan lämna blod från sin kanin, men jag vet att SVA har kaniner som dom får blod av. Man tar iallafall i öronen och de kaniner som är där är stora och har väldigt stora öron, så just de kaninerna passar till blodgivning. Jag skulle inte vilja lämna blod från min kanin, men han är ju hermelin också, så jag vet inte om det går :P

Inaarah
0

Aldrig hört om men verkar spännande.
Skulle gärna låta Chica ge om hon har ordentligt med blod, är i rätt ålder osv och om hon både fysiskt och mentalt klarar det, så :)

Kristall
0

Oj, aldrig hört talats om något sådant…

Skulle inte göra så mot min kanin. En människa kan ju donera blod av egen vilja men en kanin vet ju knappast att det finns en bra orsak till att den blir körd till en okänd plats och får en nål stucken i örat… Obestämd

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Inaarah
0

#6 Jag håller med dig om att man ska göra det av egen vilja, men jag känner att om det är viktigt så är det okej. Däremot inte om de sticker dem i örat - hade missat det här i tråden.

Däremot är jag noga med att kaninen ska orka det mentalt, och är kaninen säker och stabil och trygg kan jag göra ett försök men om det påfrestar mycket gör jag inte om det.

[Emmla]
0

hmm det verkar väl bra, men undrar om det är många kaniner som behöver blod? de är ju inte med om bilolyckor precis, och om kaninen var så illa däran att den behövde nytt blod så skulle nog de flesta hussar eller mattar låta dem somna in

[Agneslundin]
0

har aldrig hört att kaniner lämnar blod :) men har hört hundar och katter och större djur.
om det nu går att lämna "kaninblod" så måste det ju finnas en minivikt.

alwiz
0

Har inte hört om det men kan ju säkert vara bra om någon kanin gjort illa sig och behöver =)

LinneaJohaanson
0

Tänk på att under operationer behövs det blod ibland!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

[Emmla]
0

ajuste, men iaf inga mängder

LinneaJohaanson
0

Men även små mängder måste komma från någonstans!
Och det sker ju rätt mycket operationer hit och dit

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Valkyrie
0

Skutt, ingen som har erfarenhet om detta?

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!