Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 2867 ggr
loveorhate
2

Ätit åkerfräken

Jag har varit borta i ungefär en vecka och min lillasyster har varit framme och gett min kanin åker fräken lite varjedag!:O Alltså jag är orolig och så, men den mår jättebra, är pigg, har inte diarre eller visar något tecken osvosv. Verkar som min syrra har gett alla mina kaniner det utan att vi vetat (genom åren)…. Jag vet att jag borde ha kollat upp bättre, så det behöver ni inte tjata på om, bara vad jag ska göra! HJÄLP Gråter

Kommer min kanin blir typ jättesjuk och dö nu?:(

Valkyrie
0

Vad är det? Håll koll och ring veterinär om hon h*n visar något dåligt.

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

loveorhate
0

#1alltså det ser typ ut som små granar elr ngt typ, och det e ju giftigt…

Asso men ingen av mina kaniner innan har mått dåligt av det vad vi sett och kollat. Men ska iaf försöka få tag på en vet.

Ngn anna som kan säga vad som händer om en kanin äter ngt giftigt elr har erfarenhet av kanin som ätit åkerfräken?! SnällaGråter

Linnet
0

Tror inte det är nån fara, har inte vetat att det skulle vara farligt, jag har också gett det till kaninerna då och då, ingen har må¨tt dåligt av det.

loveorhate
0

#3 okej *andas ut*:) skönt att veta!:D Kanske ev ändå ringet vet och kollar upp lite för säkerhetsskull.

Tappsveden
0

Åkerfräken är inte gifitigt att äta, det är en ört som många djur äter..så det är nog ingen fara alls

Tappsveden
0

Åkerfräken är inte gifitigt att äta, det är en ört som många djur äter..så det är nog ingen fara alls

Linnet
0

Jag kan inte heller förstå hur den kan vara giftig, den är ju inte giftig för människor i alla fall.

lillaisa
0

Så länge kaninerna äter det behöver man nog inte vara orolig, även om inte bor i skogen är de ändå ganska bra på att känna vad som går att äta och inte, så länge det hör till deras naturliga miljö. Om man däremot gav dem en exotisk frukt skulle de inte ha några instinkter och därmed kanske äta den, men åkerfräken behöver du nog inte vara orolig för :)

/Isa

Linnet
0

Vet ju att smörblomma är giftig, färsk med inte torkad. Men nog har det slunkit med en och annan smörblomma som mina kaniner ätit. Däremot märker jag att dom inte gillar det, men jag tror inte dom mår dåligt av att få i sig lite.