Hjälp!!
Hej! Idag när jag var hos min morfar som har en kanin fick jag ha henne lös ute. Men när hon tvättade sig såg jag typ ett sår. Det är som en kula eller nåt. Hon verkar ju må bra och hon skuttar ju och så. Min morfar ska kanske till veterinären på måndag tror jag. Men finns det något vi kan göra nu? Vad ska vi göra?? Svara snälla!! (Jag ska dit idag igen så då träffar jag Lotta igen)
/ Tilda
Oj, det där såg inte så bra ut.,
Ring och hör med vet. om det finns något du kan göra.
#2 Tack för svaret, min morfar ska nog göra det.
/ Tilda
Kan det vara ett djur som har bitit henne??
/ Tilda
spruta lite jodopax elr liknande på så att de hålls rent… de såg inte bra ut så vet måste hon nog komma till… lycka till
Ser ut som en böld eller liknande. Åk till vetrinär. Tror inte att ni kan göra något själv.
Emma
Det ser inte så bra ut och kaninen måste komma till veterinär. Det kan vara en böld eller liknande, eller så kan det vara en umör, cancer av något slag, som har spruckit och då måste den opereras bort för att inte cancern ska sprida sig. Det är ju inte alls säkert att det är det, det kan lika gärna vara någon slagt böld, men det är väldigt viktigt att kaninen tas till veterinär så snabbt som möjligt, det måste du förklara för din morfar! Lycka till!
Tack för svaren!! Min morfar ska åka till veterinären imorgon.
/ Tilda
Ojoj, ser absolut inte bra ut!! Lycka till! :)
Hoppas det inte är något farligt.
Jag skulle nog försöka hålla rent där under tiden så att det inte kommer in en massa smuts i såret. Så klart är det svårt att hålla helt rent, men ändå =)
Min morfar åkte inte till veterinären för ''kulan'' hade blivit mindre, min mamma sa att det nog skulle läka av sig själv. Men tack för alla svar!!
/ Tilda