Bestlutsångest! =´(
Beslutsångest!
Jag har nu drabbats av svår beslutsångest.
På tisdag är det bestämd tid klockan tio. För kastrering efter många funderingar mm..
Kommer han att klara sig?
- Kommer han verkligen att göra det?!
Kommer han inte att klara sig? Vad gör jag om han inte klarar sig?
- Sörjer tills mitt hjärta skrumpnar och jag dör?
Kommer Ninni att dö av saknad om han inte klarar sig?
- Vad gör jag då? Då finns jag inte mer eller!?
Skulle han hellre sitta själv och längta till Ninni, än att dö om kastreringen misslyckas??(Om han fick välja/om jag ser vad som är bäst.)
- Ja..eller kanske, eftersom att han verkligen inte mår bra utan henne…
Ska jag göra kastreringen eller ej? Vad är bäst för alla? Om Bubben dör, så dör vi alla men om vi inte kastrerar honom så mår han ständigt dåligt…
Enbart om han överlever kastreringen så blir allt bra och som vi tänkt det, ska vi ta den risken eller ej?!
- Vet ej, verkligen inte..
Vad ska jag göra, jag kan inte tänka klart!
Skiträdd att något ska hända bubben, och ninni med, men hur gör man nu då!!??
Allt väger upp varandra till vissa delar..Ninni mår även dåligt av att sitta själv.Nu när hon har haft bubben blir det verklig kontrast när ungarna flyttar iväg…
H J Ä L P M I G S N Ä L L A !!

ska jag avbeställa eller ha kvar tiden ? *SÖKER SVAR*
gör det som känns bäst för dig!! vad tycker du själv?! :)
Medarbetare på Hundar.ifokus

Jag hade kastrerat honom. Bättre att våga ta chansen att ge dem ett riktigt lyckligt liv tillsammans än inte alls. Men visst det är alltid en risk. Beslutet är ditt. Håller tummarna för att det ska gå bra.

TACK :)
Jag vet inte riktigt…
Jag skulle också ha gjort det, eller.. jag var i samma sits som dig för lite mer en än månad sen ju, å jag är jätteglad över att jag gjort det.
Men ja, det finns ju alltid en chans att det inte går som man vill, men chansen är inte så stor..

Hade jag varit i din sits så hade jag nog kastrerat.
Det ska nog gå bra ska du se. =)
Jag tror inte jag skulle kastrera honom.. Men jag vet ju inte hur du har det.
De flesta kastrering brukar ju vara lyckade, men visst finns undantag. Litar du på din veterinär? Jag skulle nog kastrerat.. Men visst finns risken. Gör det som känns bäst. Tänk så här: Har klarar det, han och Gizmo får ett lyckligt liv. Klarar han det inte försökte du i varje fall ge honom och Gizmo ett bättre liv. Eller så gör du det inte och tänker: Tänk OM jag hade gjort det, hande han vart LYCKLIGRE då? Hande HAN mått BÄTTRE?
Jag tycker du ska kastrera. Då har du försökt ge honom ett bättre liv. Om han inte klarar det så… men gör han det kommer du bli glad och jätte nöjd med dej själv att du gjorde det. kastrerar du inte kommer du alltid undra om hur det hade vart OM du kastrerat honom.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Tack för era svar!
Ninni heter Honan..och Valentino heter hanen :^)

Det kommer att gååååå BRA! Jag lovar! Han kommer att klara det
Jag skulle ha kastrera om jag vore du :)
dom flesta av mina kompisar har kastrerat sina kaniner och alla har överlet! Jag tycker absolut att han ska kastreras om han värkligen mår dåligt av att vara ensam! men det är klart att du ska bestämma själv!
Lycka till med kastreringen(om han ska kastreras!)!!!!

#8: hihi, jag tror att min Gizmo får ett lyckligt liv vare sig Aourora kastrerar sin Valentino eller inte ;)
Aourora: Gör det som känns bäst för dig! Jag tror att det kommer att gå bra, och om det inte gör det så klarar sig Ninni! Om hon verkar för ledsen kan du kanske skaffa en till hane så småning om som redan är kastrerad :) Men det kommer att gå bra ska du se!