Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 762 ggr
totten
0

Curman rymde

I går när jag kom hem från jobbet och gav Curman lite grönsaker så måste det varit ngt knas med burdörren för plötsligt satt han mitt på gräsmattan. Glad skuttade han runt. I 30 minuter lekte vi "kanin o människa" runt i syrenen ut i vid gatan utanför vår grind tillbaka och runt o runt. Jag var rädd att grannens hund skulle komma utan koppel som den gör då o då. Men till slut la sig Curman på sidan och jag fick tag i honom. Bästa träningspasset på länge för mej!

Jag tror igentligen inte att han skulle springa så långt men just om hunden kommit eller ngn  bil så hade det blivit så stressigt!

Brukar ni släppa eller brukar era rymma?

Rozza
0

Det händer att mina rymmer ibland är jag inte hemma och ser. har mina kaninburar nära grannens tomt som är en barn familj som gillar att kolla på kaninerna och ibland glömmer och stänga bur dörren efter sig. nu vet dom om att man inte får öppna.

Det värsta jag varit med om var när en hona med kull kom lös honan blev rädd och villade bort sig i grannskapet men ungarna fick jag in. senare på kvällen kom en granne som hittat honan. Men då var det redan försent hon hade bruten bak tass och dog dagen efter tur nog var ungarna 5 veckor och klarade sig galant utan mamma.

LadyViolet
0

Mina har rymt ett par gånger på stället vi bodde förut, hittade en av dem grävande i komposten (hon tyckte väl det var jättekul att få gräva!) och den andra höll sig nära buren. Jag var ju livrädd att aldrig få se dem igen men som tur var hade de inte hunnit så långt.

Här vi bor nu har vi nät i botten på rastgården så förhoppningsvis ska de inte rymma någonstans. :)

pigelina
0

Jag har haft lite rymlingar, sånna som grävt ur ej ur buren, men dom har alltid skuttat in igen.

Det värsta som har rymt var när det blåste massor och min hona Tequilaoch hennes 5 ungar hoppade ut från buren(dörren hade gått upp)
Fört att jaga 5 ungar som vartyp 4 veckor gammla, det var inte så svårt dom kom hoppandes av sej själva(a) Men sen Tequila, hon är väldigt snabb så jag trodde hon skulle springa ifrån mej, men när jag kom närmare sätt hon bara lugnt stilla så jag kunde ta upp henne, rätt otroligt:O

Släpper vissa av mina ute, men vissa funkar inte;)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

poesi
0

När jag bodde hemma hos mina föräldrar så hände det nån gång att Saga & Alfred rymde, och även Theo som jag hade då, men dom stannade alltid på gården & kom alltid skuttandes till mig när jag kom ut och såg att de rymt. :)

Alfred har jag kunnat ha lös ute förut, men nu när jag bor i Umeå vet jag inte om jag vågar då det är så mkt mer trafik/människor här än vad det är i Köpmanholmen där jag bodde förut. Hade dock honom lös nu i vintras iofs men, haha.
Saga vågar jag inte ha lös alls, och Melvin kan jag ha lös utan problem.