Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 599 ggr
schnecke
0

Min kanin..

Jo, min kanin har börjat att bitas på folk och om man her in handen för att byta vatten/mat så kan han nästan anfalla och när man tar i han så kan han börja låta..

Vet ni hur man kan göra så han slutar med detta?

Onslow
0

Hur gammal är han?

Det kan ju vara tonåren om det börjar plötsligt.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

schnecke
0

Han är två år, blir tre 24 augusti.

schnecke
0

någon annan som vet?

[nataschaj]
0

Är han okastrerad???? kanske kan bero på de???

elrså har han blivit väligt vaktig av sig.

Min hona kan göra utfall när ja sak lämna/ta matskålen men då säger ja åt henne, tar handen över naken å håller henne å säger bestämt nej/fy.

Då slutar hon å blir lugn.

Ibland kan hon göranutfall men de e när hon har mkt hormoner dvs brunsitg…

LucyLove
0

#4 Det är skillnad med hanar och honor. Honor är mycket mer revirskyddande än hanarna, så dom gör ljud och anfaller.

schnecke
0

Han är okastrerad.
Jag säger åt honom, fy och sådant då lägger han ju av men sen nästa gång man är in gör han samma sak igen.

schnecke
0

Någon annan som vet och kan hjälpa mig??

pigelina
0

Tror du bör kolla upp det hos veterinär, kan vara ngt med hjärnan som blivit konstigt, om han inte var så förut.

eller har du ändrat på något? tex köpt ny kanin eller så? kolla ögonen så han värkligen ser, kan ju vara det?

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

schnecke
0

Okej.
Nej, jag har haft sen den 24 oktober 2007. Han har vart såhär ett tag, ibland kan det försvinna och då kan han vara så gosig som helst och sen så kan han ju komma till samma betende igen. Det är ingenting med synen för det har vi kollat flera gånger..

pigelina
0

#9 Jag skulle nog prova söka upp en veterinär som är bra på kaniner, ingen meningatt gå till en som inte är specielt duktig,

annars vet jag inte:/

// Hanna

schnecke
0

#10. Okej, då vet jag. Men är det inte att han är i "tonåren"? Eller är han för gammal för det?

pigelina
0

#11 är han 3 år är han förgammal för det:/ Kaniner brukar vara i tonåren runt 3mån-1år

// Hanna

schnecke
0

#12 Okej, undra vad det är då.. :(