VARNING!
varning för känsliga tittare.
jag tycker detta är hemskt..
http://www.stifud.se/images/Kaniner%20fixerade%20i%20rad.jpg
Medarbetare på Hundar.ifokus

Men usch >< jag blir alldeles .. ledsen ><

FYYY! Vad gör doom? 

Fy 17. Sjuka människor. Stackars niner. Ursäkta, men jag tycker inte att sådana människor som gör så mot djur (trots att de är försökskaniner) är klara i huvudet.
precis..! stackars djur.. ibland skäms man över att vara en människa…

Öum, kan någon förklara vad som händer?
Vågar inte riktigt titta… =/
det är säkert hur många kaniner som helst som sitter fastspända på rad i halsarna! det ser inte bekvämt ut faktiskt…

Jag tycker det är helt sjukt. Gör så mot de människorna istället så får dom allt känna hur behagligt det är att vara försökskaniner. Undrar vad de gör med stackarna, de ser ju ut att inte kunna titta med ögonen, och de har ju typ maskiner där och allt. Nä, ursch. Har sett liknande bilder, där det säkert är runt 30 niner som sitter på rad sådär. Mår illa alltså när jag tänker på alla djur som används till försök och annat.

Hatar djurförsök…………..

Hallå? Vågar man titta eller?

#9 Gör det du om du inte är otroligt känslig. Tycker inte att det är en äcklig bild eller så, tycker bara synd om kaninerna.
Usch. Blä Alltså >.< Jag är helt imot djurförsök.
Dom som håller på med sånt och tycker det är okej med djurförsök. Dom kan väll göra det på sej själva! Det är ju okej, det tycker ju dom själva!
NÄE FY FAN VAD HEMSKT, JAG VET VAD JAG SKA GÖRA NU!!! STOPPA SÅNT DÄR SKIT!
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

#9 Bilden är inte äcklig utan bara synd om kaninerna

Stackarna, att inte få en chans i livet och få bo hos någon som älskar dem än och sitta fast så där…
Jag tycker också det är hemskt!
Men samtidigt så är det väldigt lätt att säga nu att man ska bojkotta djurförsök. Vad gör man sen då, när man tex själv är cancersjuk eller har en anhörig med allvarlig sjukdom som kräver medicin. Även vanliga tabletter som Panodil, Ipren mfl som vi tar för huvudvärk eller annan värk. Medicinerna är ju framtagna och djurtestade innan människorna får den. Är man då villig att avstå från medicinen? Tror att många som säger de är emot djurförsök ändå inte skulle kunna säga nej till medicin som skulle rädda ens liv.
Men visst kan jag hålla med om att det är ett hemskt sätt de håller djuren på! Djurförsök skulle jag också vilja tas bort, men det går inte. Det finns inga direkta andra alternativ tyvärr. Alternativet är att varken vi människor eller djuren får någon medicin alls, och skulle dö i både den ena eller den andra sjukdomen. Dock tycker jag att de borde se över hur de håller djuren, hur de bor och behandlas! För det behövs på många ställen VERKLIGEN förbättras!
Fick mig faktiskt en tankeställare om detta när vi diskuterade djurförsök för medicin i etik-kursen.

#15 Bra skrivet!! Om jag hade cancer så skulle jag inte tacka nej till medecin.