Höga ljud!
Hej :)
Jag har undrat över detta i några veckor nu, hur ni gör med era kaniner som är ute dygnet runt när det är oväder och höga ljud? Tycker era kaniner inte om det, blir det stressade eller bryr dom sej inte? Jag frågar detta för att jag vill veta om dom bryr sej eller inte om dom kan bli döva eller så?
Är lite orolig på vad min kanin ska tycka när det blir oväder när hon ska vara ute dygnet runt..
P.s vet inte om detta blev rätt grupp!
Jag har 5 stycken utekaniner i olika åldrar.
Dom stör sig inte på åskan och vill gärna vara ute i regnet! Det är inget farligt ;)

#1 Okej :)
bara man har ett tak som inte läcker in när det regnar och 3 hela väggar så går dett utmärkt.Mina bor ganska nära en väg men störs inte av det dom vänjer sig efter ett tag.
m.v.h/sofie,tallstigens kaniner
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

#3 Okej, jag har en stor utebur som inte läcker in något vatten! :)
då är det lungt,jag har också en lite´t hus som bara har en liten öppning då kan dom gå in dit om dom tycker det är för högljutt.
Min var ute när det åskade rakt ovanför vårat hus och hon brydde sej inte så mycke om det :)
ne mina bryr sig inte heller om det åskar.

Så har jag också i buren ett litet hus som hon kan sova i och så. :P

#6 Okej men det är ingen risk att dom kan bli döva om man säger så?
#9 jag vet faktiskt inte…:S FAst hon är van vid haga ljud…Vi har hund som skäller ganska mycke och sådant ;P

#10 Vi har också hundar som skäller rätt så mycket så då borde ju min kanin vara van :)
#9 Nej, det är ingen risk. Kaniner blir inte döva så lätt bara för att dom har stora öron och hör mycket bättre ;)

Mina kaniner bryr sig inte så mycket när det åskar och så, de brukar bara sitta i sin bur och kika ut precis som vanligt. Höga ljud har det varit en del nu när grannen lägger nytt tak och kaninerna har skuttat i rasthagen precis som vanligt. Tror inte det är någon risk att de blir döva av det. :)
#11 Jo…Men jag vet inte riktigt om min är van men hon brukar inte bry sej så mycke om det ;)
MIn kanin klarar sig jättebra ute i all väder och vind :)'
bor gnära en väg där bussar och bilar kör förbi väldigt ofta, men piloten bryr sig inte alls om det, hon är van.
I början kan det ju vara lite läskigt, men dom brukar vänja sig vid ljud efter ett tag ;)
#14 Ta det bara lugnt! Inget att oroa sig om! Det behövs något riktigt högt ljud som ett litet barn som skriker sitt högsta intill kaninens öra t.ex ;)

Tack för erans svar alla :D