Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 715 ggr
[Linsenhejhej]
0

Jaga pinne

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är en märklig filur jag har skaffat mig!
I dag skulle jag flytta en pinne som var i Secrets bur, och då rusar han fram till den. Sedan släpade jag pinnen på burgolvet precis som man gör med katter, och han jagade den. Han verkade tycka att det var skoj.
Hans öron stod rakt upp, hans ögon glittrade och hans svans var upprätt.
Känner någon igen det här beteendet, och även om det såg ut som han tyckte att det var roligt, kan det hända att han bara var irriterad på pinnen eller något?

Secret slickade min hand i går och verkar trivas bra här hos mig. Jag älskar honom. Kyss

Billikanin
0

Billi gör också så ibland!

kaningodis
0

Tyvärr så tror jag att han var irriterad på pinnen och blev arg när den inkräktade på hans revir.

Det med att öronen står rätt upp och svansen var upprätt brukar vara tecken på att kaninen är arg. De kaniner som jag sett varit arga har i alla fall gjort så.

Kastanjegårdens Kaniner

Emelie
0

Jag har haft kaninen som gjort exakt så, och det är tydliga tecken på irritation. Mina egna kaniner har gjort så och sedan anfallit pinnen gång på gång.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[Linsenhejhej]
0

Tack så mycket. Nu vet jag det! Glad

Emelie
0

#4 Bäst att inte fortsätta kasta in pinnar haha Oskyldig

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[Linsenhejhej]
0

#5: Ja, absolut! Man vill ju inte reta upp sin kanin i onödan. Flört