Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 914 ggr
nennsan
0

Hon mår dåligt!

Min hona har inte ätit på 2 dagar. Hon har druckit vatten men knappt heller inte gått på toalett.

När hon försöker lägga ser ner reser hon sig lika snabbt, nästan som att hon inte ligger bekvämt i någon ställning.

Jag är väldigt orolig nu och rädd att förlora henne. Hon har varit hos veterinären och fått diagnos epilepsi för någon månad sedan. Detta borde inte ha någon med det att göra.

Valkyrie
0

Ring veterinären!

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

bunnyheart
0

Så fort jag läste inlägget så tänkte jag bara: Kontakta Vetrinär!

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

LadyViolet
0

Säger som de andra, kontakta veterinär!

Albtraum
0

Instämmer. Kontakta veterinär direkt. Kaninen kan ha förstoppning och har hon inte det kan hon snabbt gå ner sig pga att hon inte äter.

Billikanin
0

Veterinären, fort!

[nataschaj]
0

Ring/Åk Till Vetrinären!

Kan hon kanske ha brutit något???

Men ring och boka tid! få tid gärna idag/imon…

Tycker inte det låter bra…

[Emmla]
0

Säger samma! Numret till Roslagstull veten är 08-612 57 60, eller de var iaf det för några år sedan jag tror inte de har bytt :) hoppas det ordnar sig

[Agneslundin]
0

eftersom hon inte vill ligga ner kanske hon har ont i magen eller något, om nu kaniner kan ha ont i magen.

men ring eller åk till vetrinären !

[Emmla]
0

min kanin hade förut "tillfälig avstanning av tarmröselse" men hon låg ner.

bunnyheart
0

#8 såklart att kaniner kan ha ont i magen, de har JÄTTE känslig mage!

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

emms
0

Hon verkar ha problem med magen. Är den hård och uppblåst? Ring vetrinär direkt!

Låter som förstoppning! Och magen har stannat pga att hon  inte har ätit något. Massera magen och ring vett!

Det är brottom!

Emma

Milowich
0

Ring veterinären! :O Hoppas det inte är något farligt :(

nennsan
0

Denna morgon har Bella ätit och skuttat runt som vanligt. Annars hade jag tänkt åka akut med henne till Linköping. Ska hålla koll på henne under dagen så att hon bajsar normalt. Kissat har hon gjort än så länge.

Albtraum
0

#13 Då låter det som hon bara var dålig i magen en sväng. Min ena hona var så nyligen vid foderbyte. De kan reagera ganska starkt på obehag i magen och då sluta äta samt visa starka tecken på obehag.

Det är dock ganska likt tecken på förstoppning så jag åker ändå in med henne för säkerhets skull om hon skulle vara så igen. Dessutom kan då veterinären ge lite smärtstillande vilket gör att hon kommer igång att äta direkt. Magen blir då ofta bra direkt.

[Agneslundin]
0

#10 haha ja :P