Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 5887 ggr
Plopp4
0

Är ful?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag undrar en sak.. Finns det någon kanin ras som ni inte tycker om eller som ni typ tycker är "ful"? Svara gärna! Jag undrar om ni verklogen tycker att ALLA kaninraser är fin och söta. Fast det kan ju så att man tycker det. I såfall skriv det! Mvh: Jossan & Mimmi!

Hälsningar Jossan

Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se

Cornetto
0

Alla är lika sööta :D

Plopp4
0

Ursäkta alla stav fel.. Skrev lite för snabbt…

Hälsningar Jossan

Plopp4
0

Okej! Tack för att du svarade <3

Hälsningar Jossan

pigelina
0

Jag gillar inte orastypiska vädurar(a) och specielt inte i madagascar!

Sen dvärgharar ser lite läskiga ut men dom är tvär coola, supersmå med tvär stora ögon(a)

Nä det är nog bara vädurar jag inte gillar:P och inte överviktiga kaniner med stor dubbelhaka men det är ju ingen ras(a)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Luckyt5
0

Jag gillar inte rexar så mycket,för jag gillar kaniner med mer päls.

Men ibland tycker jag att de är söta.

/ Tilda

Plopp4
0

Okej tack för att ni skrev  Glad

Hälsningar Jossan

Zvintos
0

Engelsk vädur är en ras som inte faller mig i smaken.

MH1994
0

Helvita kaniner oavett ras är jag inte så förtjust i, och inte heller "teddyvädurar".
Belgisk jätte, Isabella, Sallander, Svensk Päls, Thyringer, Alaska, Beige, Zobel (i alla storlekar) samt Hermelin är de raser jag inte gillar, fula och fula är kanske fel ord men de är inte de finaste i mina ögon

// Matilda

Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin

http://tallmonskaniner.webs.com

alwiz
0

ingen speciell ras som jag tkr är "ful".

men igentligen är jag inte för rastypiska dvv… :-P tycker att dom ser så "kantiga" ut ;-d men såklart så är dom också söta på sitt sätt! ;D

Beligisk hare tycker jag ser lite creepy ut… ;-o hihi ;)<3

[aammE]
0

Nja, vissa blandraser är inte så snygga och mörka madagaskar gillar jag inte (på långhåriga raser kan det vara fint).

Lattjo
0

Alla raser ju såklart superfina men jag gillar inte lejonhuvade kaniner för att jag tycker dem är "vanliga"(jag gillar lite ovanligare raser) men dem är absolut hur söta som helst^^

[Djurlinnea]
0

Jag är inte så mycke för stora raser…Det får mej inte att säga: Urch vad fula! Men det är inte nått som glimmar till i ögonen på mej…Sen gillar jag inte californian så där jättemycke heller…Och inte vita med rödaögon…

Julia-H
0

En ras som jag tycker ser lite klumpig och tråkig ut är engelsk vädur x'D!

Med Vänliga Hälsningar // Julia
http://Juliahallberg.blo.gg - Fotografi & Tonårsliv

R.I.P Premiums Syskonkärlek, min Charmör, du är den vackraste ängel himlen någonsin skådat.

"Livet är som en dans på rosor, ibland trampar man snett och kliver på taggarna - men fortsätt kämpa, snart kommer du upp på blommorna igen"

Linnet
0

Ja en del raser är ju verkligen inte söta, men kanske inte direkt fula heller. Men visst swer man ibland en kanin som man tänker att den där var ful. DÅ är det ofta stora raser, med lång spetsig nos.

#9 En rastypisk dvärgvädur tycker jag nog är bland det sötaste som finns, ser ut som ett gossidjur, Däremot dvärgvädurar med smalt huvud och spetsig nos, dom är inte söta, inte heller kaniner med stora utstående öron, som ibland hermeliner kan ha och även dvärgvädurar.

Annars är ju dom lejonhuvade vansinnigt söta och även lejonhuvad dvärgävdur. Teddykaniner tycker jag inte är söta alls, dom har bara en massa päls, man ser knappt ansiktet.

[BonnieL]
0

Engelsk vädur måste jag också säga.

#13: Du bör ta bort din signatur ang. Medarbetare då det inte är tillåtet att göra reklam för sajter som inte är lanserade.

jossan84
0

Inte fula, men mindre fina :)

Har lite svårt för harar. De är lite för… snipiga för min smak :P

[Bolten]
0

Tycker inte att ngn kanin ras är ful, tycker dock inte om lång håriga kaniner (förutom teddy och angora) Flört

Denna kommentar har tagits bort.
alwiz
0

#14 Okej, då vet jag vad du tycker. 
Jag skrev "men såklart så är dom också söta på sitt sätt!" och menade inte att dom var fula, utseendet faller dock inte mig i smaken. Alla har ju skrivit vad dom tycker? :S
Jag tycker dvv med smal nos är vackra. "Däremot dvärgvädurar med smalt huvud och spetsig nos, dom är inte söta" det finns väll ingen stämmpel på att dom inte skulle vara söta, det är ju vad du tycker. Anndra kan ju tycka något annat, samma som om jag tycker något.
Men vill inte hålla på att diskutera på internet så tyck du att smalt huvud på dvv inte är söta, det är ju upp till dig, och upp till mig att jag får tycka vad jag vill. ;)

[aammE]
0

#16 Ja, jag gillar inte heller harar efter att jag hade en i min ägo. Skogstokig var hon, så det är väl därför jag inte gillar dem…

Julia-H
0

#15 Okej, tar bort genast:D

Med Vänliga Hälsningar // Julia
http://Juliahallberg.blo.gg - Fotografi & Tonårsliv

R.I.P Premiums Syskonkärlek, min Charmör, du är den vackraste ängel himlen någonsin skådat.

"Livet är som en dans på rosor, ibland trampar man snett och kliver på taggarna - men fortsätt kämpa, snart kommer du upp på blommorna igen"

Linnet
0

#17 Vilka långhåriga är det du inte tycker om då, merparten av långhåriga kaniner är väl just teddy och angora.

[Bolten]
0

#22, lejon som bara har pels vid huvudet och sånna med över långt hår, fast har glömt vad de heter… haha

Linnet
0

#23 Vet inte heller vad du menar med överlångt hår, finns ju fuchs, men så fasligt lång päls har dom väl inte. Lejon kan jag ju inte räkna som långhåriga.

Linus-the-bunny
0

Tycker att alla kaninraser är fina på sitt sätt..

[Bolten]
0

#24 okej men det är iallafall min åsikt och jag tkr inte om de raserna. Och hur lång pälsen är spelar ingen roll när frågan är Vilken ras? man inte gillar.

elinab
0

Jag har svårt för engelsk vädur och kaniner med extremt mycket päls, typ teddy. Inte så att de är fula direkt… men min första tanke när jag ser dem är inte "naw titta vilken fin kanin" utan snarare "nej men lilla vän, hur kan du hoppa och leka och gräva med all den pälsen/de långa öronen"

teddybaby
0

Hermeliner, det finns inget direkt estetiskt tilltalande med dem alls. Hoppas ingen tar illa upp, givetvis finns det söta hermeliner . Oskyldig

gickan87
0

Gillar inte kaniner med stående öron, tycker vädurar är snyggare. Men inte så att jag tycker de är fula direkt, men hängöron är finare.

MVH Erika :)

Rozza
0

#28 håller med dig jag är inte häller så förtjust i hermeliner. Men jag har en i alla fall.

PaaatyPalm
0

Jag gillar inte:
Hermeliner
Lejonhuvade
"Teddy raser"
Frasse
Gottlänsk (imprencip alla svenska raser tycker jag e blä)

Finns nog dock massa mer

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

malinroth
0

Jag tycker inte alls att alla kaniner är fina, men däremot vet jag inte om det är nån särskild ras som jag tycker är ful. Tycker nog att alla raser kan vara fina, men också fula.

[Laauraa]
0

Jag kan inte så många raser, men jag tycker fa´ktiskt att dem flesta kaniner är ganska fula:S Fast det kan ju vara underbara i temperamentet:) MEn jag gillar lejonhuvad, teddylöwen, teddydvärgvädur och nu vad dem allt heter, gillar mer midre raser:). Jag äär kräsen jag, hihi.

[Emmla]
0

jag gillar nog alla raser, men jag tycker inte att det är så snyggt om kaninen har en prick på nosen :s

hjartelyckanskaniner
0

Tycker outväcklade lilla silvrar inte är så söta. De är ju silvriga på vissa ställen och sen svarta på vissa. Men det är ju pälsen..

Mina favoritraser är dvärgvädur, dvärgvädurs fuchs och vädurskorsning. Dock är ju vädurskorsning ingen ras:P men de är stora och fina och helt underbara i temeperamentet:)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

[Wera]
0

Ja usch vad fula kaniner det finns tycker jag x)) Vit lant är fula, många dvärgharar kan vara fula, sett en hel del riktigt söta men beror på färg också. Sen ut över de mer vanliga raserna tycker jag om alla. Fast lejonhuvade med för "långa" öron och liten man är sjukt fula.

Sen är otroligt många blandraser fula :P

[Underground]
0

Engelska vädurar! Tycker otroligt synd om dem, men deras öron är äckligt fula och ögonen är stirriga.

Sen tycker jag att princip alla kaniner med uppåt-öron är fula (hata mig inte Tungan ute). Jag är en riktigt vädurs-människa …

spiritedaway
0

Finns väl inga kaniner som är direkt fula. Men jag gillar väl teddyvädurar lite mindre.
Men klart man kan tycka även såna är söta ibland.

Engelsk vädur får jag nog hålla med vissa om också.

Fanny98
0

Jag gillar inte angora kanin eller harar:P

nellachilli
0

gillar inte hermelin, rex, angora och fransk vädur så mycket…

LadyViolet
0

Jag var tvungen att googla på Engelsk vädur för att flera av er har skrivit det och nja, de föll inte mig i smaken heller.

Annars har jag ganska svårt för kaniner (och djur i allmänhet) som är albino.

Men annars gillar jag nog de flesta raserna! :)

SaraDerek
0

Ogillar

Teddydvärgvädur, Jättar, blandraser,angora spc dom :) sen finns det ju massa fler x)

[Nalle-]
0

Helt ärligt tycker jag inte att den finns någon ful ras, tycker alla är fina på sitt sätt :) Men tycker som många andra att engelsk vädur inte är det vackraste jag sett.

Cornetto
0

#43 absolut.

Glömde säga i mitt första inlägg att Engelska vädurar ser inte ut att ha så mysiga öron (annars skulle jag nog inte ha nått emot rasen). Första gången jag såg en sån ras tänkte jag mest på öronen , men alla raser har ju sina olika utseenden så ;)

poesi
0

Engelsk vädur har även jag väldigt svårt för, annars kan jag inte komma på en direkt ras sådär, även om det finns kaniner som jag tycker är mindre fina. Men det beror mycket på färg, välmående och sånt.

[Agneslundin]
0

engelsk vädur och angoror tycker jag inte om :P gillar inte pälsen rex sådär jättemkt (är rex en ras också?). hoppas de som har de här kaninerna inte blir ledsna bara :)

bunnyheart
0

Jag gillar inte harar, eller jätte raserna, det har inte fallit mig smakenTungan ute

#9 jag håller inte med dig riktigt där men smaken är ju olika från person till person, men jag håller med #14

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

LinneaJohaanson
0

Jag är inte alls mycket för vädurskosrningar och engelska vädurar.

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Lionella
0

Jag gillar inte alls hermelinernas och dvärghararnas utseende. De är väl inte direkt "fula" men deras utseende tilltalar mig inte. Deras ögon är läskigt för stora, öronen pyttesmå och extremt platta huvuden (hermeliner med korta huvuden och dvärghararnas är långa och smala). Tycker de är oproportionerliga. Dvärgkaniner i regel har jag svårt att fatta tycke för.

Gillar och uppskattar mest franska vädurar, angora och belgisk hare :)<3

Haha, jag går i princip emot de flesta här :P

Stensjövallen - Belgisk Hare i viltrött
www.stensjovallen.n.nu

Yossesin
0

Hermelin och andra små "stirriga" raser gillar jag inte riktigt.

#36 Blev lite nyfiken, varför är vit lant ful? du skrev inte varför?

[Wera]
0

#50 Gillar inte deras kropp, storlek, öron eller huvudform.

Kan tillägga att dvärgvädurar som inte är rastypiska är bland de fulaste som finns också, ex. stor fet kropp och smalt avlångt huvud. Uuh aldrig att jag köper en sån. Eller hermeliner som inte är spec. rastypiska, ex. inte har så runda kroppar, små runda huvuden och korta små öron. Öronen ska heller inte överstiga 4-5 cm enligt mig. :)

Noa-Nisse
0

jag gillar inte heller engelsk vädur, gillar inte heller viltgrå så mycket men det är ju ingen ras…

En kanin jag VERKLIGEN gillar är tysk jättescheck, mycket fina.

Medarbetare på Hundar.ifokus

[bebba]
0

Dvärgvädur rex är kanske inte den snyggast men jag skulle vilja ha den ändå

Emelie
0

Harar har jag svårt för.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

bunnyheart
0

#47 glömde att skriva att jag INTE gillar engelska vädurar, tycker deras öron är för feta och klumpiga =/

Sen är rex ingen ras jag har fallit för, däremot gillar jag deras päls "/ Jag tycker inte rexen är ful, men (förlåt alla rexägare) de ser ganska tråkiga ut, inget specielt med de överhuvudtaget! De ser ganska stora ut med låånga öron,, vilket som inte är så där jätte fint i mina ögon =/

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

conejos
0

Tycker alla kaniner är söta men jag gillar inte engelsk vädur,p.g.a att dom ser opropesioneliga(stavning) ut,öronen släpar ju i marken,det borde vara obekvämt

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

Lans
0

Lejon och "teddyvädurar" är väl inte direkt vackra.

Kan inte förstå hur man inte kan tycka att dvärgharar är vackra. Ni är galna! Glad

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Plopp4
0

Oj oj oj oj oj oj oj Vad måååånga som har skrivit!! Det gör mig jätte glad! Några raser som inte jag gillar är fransk vädur (pga. öronen), rex(pga. pälsen), vita kaniner med röda ögon(kanske inte är nån ras men) dom gillar jag inte pga. ögonen. (röda ögon till vit päls… inte riktigt min smak.

Hälsningar Jossan

bunnyheart
0

#58 varför gillar du inte rex päls?

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

alwiz
0

#47 jahap, då vet jag.

Sashhi
0

Långhåriga kaniner faller inte mig i smaken. Speciellt inte de sk. "teddyvädurarna". Angoror kan dock vara lite fina. Heller inte engelska vädurar pga. öronen.

Not your mom, not your milk.

Yossesin
0

#51 Okej, det är saker jag gillar med vit lantTungan ute

Något som jag tkr är galet fult är en vit lant som är lång och fet i kroppen, med dubbelhaka, avlångt huvud och ljusa ögon :S

JohannaCullenEnvall
0

Jag måste bara säga att jag avskyr rexpäls :S (Förlåt så hemskt mycket alla rexägare). Men den är bara hemsk att röra, och svår att fotografera ;O

Jag gillar heller inte rödögda kaniner :S Det är lite creepy :O

jahadu
0

jag gillar alla kaniner som ser hyfsat naturliga ut, inte för långa hängande öron och inte lång päls eller rex =)

elinab
0

#64 ungefär som jag tycker. Fast rex tycker jag är charmiga på något sätt.

mystikman
0

Jag har svårt för hermeliner, men mest för att jag tycker att de ser läskiga ut. Sedan är jag kanske inte superförjust i fluffkaniner. Dock tycker jag att angoran är en helt okej ras då mitt intryck av dem är att de är helt underbart lugna. Fast jag gillar inte att de är så håriga. Hehehe.

Plopp4
0

#59 Jag gillar inte rex pälsen lixom för denär så kort och sådär jag gillar kaniner som är lite mer långhåriga precis som Luckyt5. Men det finns mååånga rexar som är söta<333

Hälsningar Jossan

malinroth
0

#66 Vad är det som är så läskigt med hermeliner? :) Det är ju många som tycker dom är fula (jag med innan jag fick min lilla kille) men har aldrig hört att dom ser läskiga ut :P

Plopp4
0

nääääee vad söööööt!!

Hälsningar Jossan

Valkyrie
0

Jag gillar de flesta men lejonhuvade dör jag inte för precis ^^

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

bunnyheart
0

#66 jag tycker Hermeliner är jätte söta <33

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

Fralice
0
bunnyheart
0

#72 samma här gillar INTE kaniner med vit päls och röda ögon pga ögonen, däremot är vita kaniner med blå ögon jätte söta! <3

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

Hipptipp
0

Jag gillar de flesta raser men tycker mindre om Lejonhuvade, Albinos och Engelsk vädur. :)

[Emmla]
0

hmm jag tycker nog inte att de hel vita med röda eller blå ögon är så söta heller och engelska vödurars öron ser nästan lite förvuxna ut :T

emms
0

Jag är inte så jätteförtjust i scheck raserna. TJS är dock jättefina! :O

Engelska vädurar är inte heller fina med deras FÖR långa öron. Om dom skulle vara lite kortare så skulle dom vara fina :)

Haha, många som inte tycker om angoror och harar. Dom är ju jättevackra! :O

Innan tyckte jag inte om vädurar och vit rödögda men nu älskar jag vädurar och vit rödögda xD

Det ändras så mycket :P

Emma

bunnyheart
0

#76 TJS? Vilken ras? äär det ;)

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

emms
0

#77 Tysk jättescheck

Emma

bunnyheart
0

#78 jaha xD

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

Fralice
0

Just det,albinos och blåögda! :P

mystikman
0

#68 Bättre sen än aldrig… ;p
Alltså det är något med deras ansikten. De brukar ha väldans stora ögon i förhållande till huvudet, och de jag har sett ser grymt stirriga ut. Så, ja, jag tror att det är de som skrämmer mig lite :)

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.