Jag är urusel på färger, så jag vet inte. Någon annan kanske vet? :)
Ser ut som viltgul brokad :)
Eller, har hon några svarta, blåa osv. fläckar också?
Vilka färger har föräldrarna?
Hon kan ju vara wienertecknad också.
Även jag chansar på viltgul brokad. Men det kan även vara någon form av japantecknad som Bonnie antyder på :)
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Hon har en brun jätteliten fläck på rumpan. Hon har inget gult i sig så hur skulle hon kunna vara viltgul??
Tycker också den ser viltgul brokad ut.
Ser dock lite sotad ut.
Vad är hennes stam? :)
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
#6 Jag vet inte, hon är köpt på djuraffär ;)
#7: Hur vet du då veta att hon inte har gult bakom sig? :P
#8 Hon menade att kaninen inte hade gult på sig. Att kaninen var brun och inte gul.
#8 Jaha, jag trodde du menade liksom i hennes päls ;) Haha, men i hennes stam vet jag inte… Tänkte att hon inte kan va viltgul i hennes päls eftersom att hon inte ser ut att ha nåt gult nånstans i hennes päls X)
#10: Fast viltgul ser ut så som på bilden. :)
Kan ta en bättre bild senare ;)
Plus att hon precis som Ninni skrev, ser ut att vara sotad också.
rätt benämning på teckningen är dubbelbrokad, inte vanlig brokad. med andra ord är kaninen båda föräldrar brokade.
#10 på en helt viltgul kanin ser öronen lite mörkare ut så att dom får en färg som liknar ljusbrun. och tycker mig se det på öronen och varför skulle den inte kunna vara viltgul? den har ju vilt rand runt ögat ju.

Jag sägr som ovan, viltgul brokad tror jag. Jo det ser ut som viltgul, jag slänger in en bild på Maja som är viltgul så kan du jämföra lite :)
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."

#14 Det kan man inte veta, går inte att se på en kanin att den bär på dubbla brokningsanlag. Kan mycket väl vara wienertecknad, det ger ofta en dålig brokning.