Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1170 ggr
[nataschaj]
0

Kanin + Chinchilla?

såg på blocket att de e en tjej som har detta ihop????

å att hon säljer dem tillsammans……

Hur funkar detta?? de e ju liksom 2 olika arter elr??

Nyfiken….

lukasfelix
0

Det jag rent sponant kom att tänka på är att chinchillor ska ha höga buror med mycket avsatser och liknande eftersom de klättrar, om en kanin tar sig på hög höjd på en smal hylla och råkar ramla ner så är det kanske inte så lyckat

Men annars så, varför inte? Båda djuren har hö som basföda och om de trivs med varandra så är det ju bra. Sen vet inte jag någonting om de fungerar ihop om man ser till sjukdomar osv som kan föras över

lukasfelix
0

Chinchillor är ju också känsliga för färska grejer som frukt och grönsaker så då skulle ju inte kaninen kunna få det om den inte får sånt utanför buren

LinneaJohaanson
0

Jag tror absolut inte på denna kombination..

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

lukasfelix
0

# varför inte?

[nataschaj]
0

Jag gillar de inte… kaninen får inget stort utrymme i den buren, den får de litet. sen låg den på högre höjden med… men nee…

Tycker inte de känns bra..

gickan87
0

Blev så nyfiken så jag letade upp annonsen…
Och det ser ut som en mycket bra lösning i buren. Och trion ser verkligen ut att trivas ihop.

En familj som är väldigt måna om sina små vänner. Med tanke på både annonsen och priset..

Jag tror att chinchilla fungerar utmärkt ihop med kanin bara de är vana från början.

MVH Erika :)

[Bolten]
0

Håller med #3 och #5 :)

malinroth
0

Jag skulle personligen inte ge mig på att bonda kaniner med en chinchilla, har aldrig ens tänkt tanken på att de kan gå ihop. Men jag håller med gickan 87, säljaren verkar vara väldigt mån om djuren och har en fin bur som passar till både kaninerna och chinchillan och hon verkar också tycka att det är viktigt att de inte sitter i buren dygnet runt. På bilderna ser dom ju ut att trivas väldigt bra tillsammans, förstår att hon inte vill sära på dem som dom myser tillsammans.

pigelina
0

Chillor måste väll bo 2 och 2 oxå, så en kanin + chilla funkar inte rent #lagiskt" utan det måste vara en till Chinchilla precis som marsvin ska bo 2.

Men tycker inte man ska sätta ihop olika arter med varandra.

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Huldan
0

Jag tycker i allmänhet att det är väldigt onödigt att blanda arter, eftersom de har olika "språk", bakterier, krav på föda och utrymme.

lillaisa
0

#9 Lite OT men är det lag på att man ska ha två marsvin? Jag vet att man bör ha det och att de är flockdjur osv, visste bara inte att det var lag på det :)

/Isa

pigelina
0

#11 ja det är lag:)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Huldan
0

Det är lag på att ha alla gnagare förutom guldhamstrar minst två och två, om det är möjligt.

lillaisa
0

#13 Men kanin är ju inte gnagare, utan hardjur.

/Isa

[Nallegardenskaniner]
0

#14 Hon påpekade väll inte att kaniner är gnagare heller? :)

lillaisa
0

#15 Nej jag vet, jag glömde bort att vi pratade om marsvin hahaSkäms

/Isa

[Emmla]
0

Är det den annonsen om kaninen Emmet och en chinchilla som saknar en fot? Det verkar ju funka dem så varför inte? men buren ser lite liten ut för kaninen tycker jag.

emms
0

Dom ser ut och trivas och buren ser bra ut så varför inte? :) Men tycker dock att dom inte ska ha en ensam chinchilla för dom ska väl gå 2&2? (minst)

Emma