Sov gott Oliver
I morse fick min älskade dvärgkanin Oliver somna in hos veterninären.
Han var 11 år och hade dragits med en del ålderskrämpor den sista tiden, men i förrgår märkte jag plötsligt att något var annorlunda. Han fick kämpa för att dra ner luften i lungorna och det blev snabbt värre. Veterinären bekräftade det jag redan anade: att hjärtat var dåligt och att lungorna fylldes med vätska. Han fick somna in där och då.
Jag var beredd på att det skulle bli så men det var ändå otroligt jobbigt och svårt att hålla i sin älskade kanin medan en stor nål stacks i hans mage. Jag kommer nog alltid att avsky det minnet.
Men han somnade in jättesnabbt, jag är så glad över det. Och veterinären var verkligen helt underbar på alla sätt och vis.
Nu håller jag på att städa bort alla Olivers saker och det är tungt. Jag tror inte jag kommer att ha husdjur igen på ett tag. Just nu måste jag sörja färdigt.
Om 14 dgr får jag tillbaka hans aska. Den ska begravas på vår vackra djurkyrkogård i parken. Det känns bra.
Det har varit trevligt att vara medlem på den här siten, även om jag inte varit så aktiv det sista. Tack alla ni som är här och ha det riktigt mysigt med era kaniner.
Och tack Oliver för 10 härliga år.
Oliver 1999 - 21/5 2010
Usch så hemskt. :( men han fick i alla fall ett långt och lyckligt liv. RIP<3
/Isa
Vila i frid Oliver. :(
♥
Usch, tårarna rinner på mig nu. Börjar tänka på mina egna som fått somna in. Men, han fick iaf ett långt och bra liv. RIP. <3

Vila i frid! :(

Vila i frid, beklagar verkligen.
*kram*
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
beklagar <3 RIP Oliver ?
Beklagar,
vila i frid Oliver!
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Nej oliver 
R.I.P
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

R.I.P :(
*tröstkram*
Fy vad tråkigt, beklagar!
Skönt ändå tt han fick ett långt liv!
Kastanjegårdens Kaniner
Vila i frid Oliver 
Beklagar din förlust. *Tröstkram*
vila i frid <3
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!

Han fick iallafall ett långt fint liv.
R.I.P Oliver <3
Tröstkramar!
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
R.I.P Oliver <3
Kaninbebisar till salu! Kolla Sweet Teddy för mer info & bilder!
Kolla gärna bloggen, www.thelarsson.blogg.se ~
Nej gråter nu med :(
R.I.P finaste Oliver <3

huh, här började tårarna rulla också.. vila i frid oliver!
Tack alla snälla människor! Känns så bra i hjärtat att läsa era inlägg.
Nu när den första chocken (och samtidigt lättnaden över att allt ändå gick så bra) har börjat släppa, kommer saknaden. Och i vanliga fall, när jag blir ledsen skulle jag gå in till Oliver och gosa en stund och sedan känna mig lite bättre till mods. Men det går ju inte nu…
Ibland undrar jag varför man utsätter sig för det här? Jo, för att glädjen man får alltid är större än sorgen. Men just nu måste jag verkligen jobba hårt för att påminna mig om det.
Beklagar verkligen. 
Stackars dig<3 R.I.P Oliver <3 Tur att du fick ett långt liv<3 Ha det så bra i kanin himmlen! Hoppas det finns mycket färskt gräs där uppe<3
Hälsningar Jossan
Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se
Vila i frid<3 Beklagar verkligen, det är det värsta som finns…