Knöl på magen
Har hittat en knöl på magen på min kanin, ca 1 cm i diameter, mitt emellan slutet på revbenen. Det är stenhård och går inte att flytta på. Jag har fått en tid hos vet. på fredag, men tänkte höra med er kaninfolk, tror ni att det är någon fara? Han har varit väldigt slö senaste dagarna och inte haft så mycket matglädje men jag har tills nu varit övertygad att det är pga det varma vädret.
Är helt galet orolig, tror ni att det är en tumör?
/Isa
vet inte mycket om tumörer på kaniner, men jag håller alla tummar och tassar för att det inte är det!!

Du kan gå till vetten och fråga där, Annars kan det vara en vanlig knöl (vet inte vad dom heter) min kanin hade såna,aldså ofarliga
MEN ÅK TILL VETTEN!!

Ifall det är en tumör så hoppas det är en godartad, dvs operaras den bort så kommer den inte tillbaks.

"Tummar och tassar" här oxå…
Håller tummar och tassar att det inte är Cancerknöl…
Kaninbebisar till salu! Kolla Sweet Teddy för mer info & bilder!
Kolla gärna bloggen, www.thelarsson.blogg.se ~

Puma fick en mystisk knöl på magen för ett år sedan. Det visade sig vara navelbråck! Veterinären lyckades trycka tillbaka en del av bukvätskan och efter ett par månader hade det läkt ihop. Hon fick det förmodligen för att hon gick på elastisk långlina några gånger och drog så pass att bukväggen inte stod emot trycket. Hon var inte så vältränad innan. Hoppas det löser sig för er.
Lotta

Hur gick det med knölen?
Nyfiken
Tack så mycket alla!
#7 Vet inte än, ska till vetten imorgon. Tror iaf inte den har växt, fast det är väl svårt att veta då jag känner på den varje dag.
/Isa
Vi håller tummar och tassar här också!
#9 Tack!! *nervös*
/Isa
Lycka till, tummar och tassar här med!
Var hos vet. idag och hon trodde att det var en broskklump, men sa att jag skulle komma tillbaka om den växte.
Tack för erat stöd!<3
/Isa
puuhh va skönt, hoppas den inte växer nu då!

gud vad skönt att höra! att det inte var en cancerknöl då! <3
hoppas den inte växer nu då! <3
#12: Hej! Hittade denna tråd först nu och trots att den inte varit aktiv på länge måste jag ändå fråga: hur gick det efter så lång tid? Växte den? Märkte en likadan knöl som du beskriver på min kanin i veckan och tänkte boka tid hos veterinär.
—-
Grönkulla Kaningård