Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 599 ggr
lukasfelix
0

Klickerträning

Håller på med klickerträning med min kanin, om några veckor kommer jag få hem en hundvalp som jag också vill klickerträna så småningom. Funderade på hur det funkar om man är inomhus och så, om jag tränar med kaninen så hunden hör när jag klickar så att hunden tror att den blir klickad fast det är kaninen som blir det. Och tvärtom?

dirdib
0

jag kan säga att om man har två hundar så de lär sig snabbt vem du klickade till :)

lukasfelix
0

Även om djuren är i samma rum? Om jag liksom klickar för att hunden går emot mig, och samtidigt så står min kanin och gnager på en sladd? :P

Rozza
0

Man kan ju ha två olika som låter olika kan vara en idé.

dirdib
0

#2 jag skrev om hundar, vet ej om gnagare

lukasfelix
0

#3 Jo, om det nu är så att det kan bli fel om man klickertränar båda

# Går ju att applicera på hundar också, spelar ju ingen roll vad det är för djur…Tänkte bara att det kanske var så. Om jag hade två hundar och klickertränade båda och så när den ena hunden går emot mig så klickar jag och precis då så gör den andre hunden något som inte skulle belönas…Hur kan de då veta vem klicket skulle vara till

dirdib
0

#5 de lär sig genom att titta och genom att du belönar med godis. jag har två hundar och inga problem att klicka till den ena medan den andra är med och gör saker också

lukasfelix
0

Santsant