Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1725 ggr
NaimaG
0

Sovnissar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Många gånger funderar alltid jag på om kaninen är död när jag ser honom sova i buren, inte nog med att han ibland ligger på rygg i buren och sover men för det mesta är han  helt orörlig och SÅ! svårväckt.

Många gånger jag försöker väcka honom så börjar jag med att säga hans namn upprepade gånger = ingen reaktion. Sedan gungar jag försiktigt på buren = ingen reaktion. Öppnar buren = ingen reaktion. Klappar honom = ingen reaktion. Lyfter upp honom = han vaknar. Så här är det varje gång jag ska väcka honom. Skrikandes

Sjusovare till kanin.
Hur är det med era?

Bilden är tagen med min mobil och redigerad i min mobil därav usla kvalliten men det är i alla fall Lukas när han sover som en stock, litterärt!

[Nalle-]
0

Haha, så sött! Min Nalle var alltid lättväckt, han vaknade så fort man kom fram till buren. Men han bodde ute också, det kanske är skillnad..?

Weeedris
0

Haha det känner jag igen :D
Min Elvis sover sååå djupt och första 3 månaderna var jag tvungen att väcka honom för att jag fick panik och var stensäker på att han var död :D

Dålig bild med mobilen jag med, men ville verkligen ta kort men inte störa honom genom att springa efter kamera :)

bunnyheart
0

Haha, naw vad sött <3

Maja sover med tungan hängandes utanför munnen, ser jätte konstigt ut :D

Jag trodde hon var död xD

Jag sa hennes namn = Vaken!!!

Haha att det kan vara så olika ;)

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

NaimaG
0

Totalt glömt bort denna tråd Skäms

Zvintos
0

Jag känner igen det där.
Har haft lite olika raser och de som verkligen ser helt döda ut när de sover är mina dvärgvädurar.
Jag har vant mig vid det här laget. Tungan ute

Bifogar en gammal bild på Zvinto, som avled feb -08.

lillaisa
0

Haha vad roligt! Min kanin ser jag nästan aldrig sova, han sitter bara som en liten boll och kisar. Hundar kan ju drömma, tror ni kaniner kan det också?Skrattande

/Isa

NaimaG
0

#6 Det kan dem. Lukas jagar i alla fall någonting när han sover så som tassarna springer.

elinab
0

Sovande kaniner är så himla fint. Baloo är ganska lättväckt, men ibland somnar han sådär mitt på mattan i vardagsrummet och ser halvdöd ut.

LadyViolet
0

Haha, så gulligt!

alwiz
0

naw, vad gulligt ^^<3 efter som pilot inte kan sitta still i en enda sekund så är hon inte så svårväckt direkt ;P

kaningodis
0

Min innekanin sover på sidan som om han vore död, men så fort jag säger något eller rör mig så vaknar han. Fast man blir allt orolig varje gång han ligger så.

Kastanjegårdens Kaniner