Akut hjälp! :'(
Maja beter sig konstigt. När hon var i utehagen så var hon som vanligt men när, jag bar upp henne så tryckte hon sig mot mig och hon vägrade äta eller dricka.
Hon skakade och flåsade, jag trodde hon hade värme slag men hon ville som sagt inte dricka och jag la en kall handuk på henne. Hon var pigg och sprang runt och la sig imellanåt på golvet.
Hon la sig brevid Kajsa.Så fort jag gick så hörde jag något konstigt så jag gick tillbaka då står hon vid matskålen med Kajsa och äter, hon som alltid älskat mig, kanske blivit rädd för mig?
Min kärlek för Maja går inte att förklara! Jag älskar henne något otroligt mycket, och när man gör det blir man väldigt orolig när något sådant händer
så därför vill jag ha snabba svar!
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
Det är väldigt varmt idag, varmare än vad det har varit på länge. Jag tror att det är det hon har reagerat på, inte att hon har värmeslag då utan helt enkelt bara att hon är lite varm och slö. Billi har till exempel nästan bara legat ner i sin utehage idag, och du vet ju att han brukar vara väldigt pigg och hoppa och skutta. Jag tror inte att du behöver vara orolig och jag tror inte att hon har blivit rädd för dig. Kaniner kan liksom människor reagera på väderomslag och få lite "bytt personlighet" en stund, Billi får det då och då. Håll bara koll på henne så att hon inte börjar bete sig mer konstigt, annars är det säker ingen fara.

#1 Tack Elin för ditt snabba svar! Och tack för du lugnade ner mig lite, hade panik. Ja här i skåne har det varit jätte varmt! Men om hon var varm skulle hon väl vilja dricka lite iallafall?
Jag kollar till henne var 10 minut ungefär, ska ut och kolla igen, men om hon beter sig lika konstigt fortfarande, ska jag kontakta vet. då?
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥

Har precis kollat till henne, hon ser bra ut, hade ätit upp pelletsen och hade hö kvar .
Har det hänt något liknande med din kanin förut?
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥