Misstänker Bettfel
Jag upptäckte nyss när jag gav kaninerna gurka att en av dem åt väldigt konstigt.
Han lixom tog gurkan i munnen men sen när han började tugga så satte han munnen åt sidan när han tuggade, det är svårt att förklara.
Jag kan filma imrogon om nån vill och om han fortfarande gör så…
Det såg ut som han hade ont när han tuggade på ena sidan så han valde att tugga på andra. Jag försökte kolla men det var omöjligt för han blev helt galen när jag satte händerna vid hans mun.
Han har inte bettfel i släkten, det är jag helt säker på.
Alla hans syskon har normalt bett.
Jag tänkte om han skadat kindtänderna på något sett eller om han skadat sig inuti munnen, men jag vet inte hur han skulle ha gjort det. Det kan ha varit om han tuggat på någon liten sten i hagen för det låg lite grus i ena hörnet. Jag är jätteorolig, men jag ska se i några dagar till om det går över, för han äter ju i alla fall, och det är det viktigaste…
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner
Putt, behöver verklighen hjälp
Kram Johanna
mina kaniner brukar bita med huvudet på sniskan om de är de du menar :)
Hm, hur menar du?
Alltså, han har inte huvudet snett, men han gör något konstigt med käken och kinden… det är så svårt att förklara. Men ingen annan av dom gör så.
Kram Johanna
#3 tror inet de är ngn fara, men ända sättet att se är att kolla tänderna
Okej, jag ska kolla snart, när dom får mat, men i morse såg jag inget konstigt när han åt hö. så det är nog inget :D
Kram Johanna