Uppfödning ?
Hej tänkte bara fråga er om hur många kaniner tycker ni att man ska ha om man ska ha en uppfödning ? Ingen stor uppfödning.
Det tycker jag personligen är helt upp till var och en hur många man behöver för att uppnå målen man satt upp.
okej, Men om man typ ska ha en liten, typ kel o hopp. TYcker du man måste ha Renrasig om man ska ha kaninuppfödning ?
Högst 10-15 vuxna djur är väl lagom!
#3 oj, meen om man typ bara ska ha en liten. 1-2 kullar om året elr nåt xp
Hmm, tycker nog du ska börja med kanske en hona och en hane och sedan utöka om det fungerar bra :) Men skulle själv inte vilja ha fler än 5 vuxna djur om det är till kel och hopp. Tycker absolut inte man måste avla renrasigt, så länge man har ett bra mål med uppfödningen.

#2 Självklart man inte måste ha renrasiga om man inte ska ha till utställning. Beroende på hur många man ska ha så är det upp till var och en. Jag hade börjat med en hona och en hane eller kanske till och med börjat med en hona och låna in(om man kunnat) och sedan om det går bra ökat på antalet.
Mvh Fatima
Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus http://nastansjonskaniner.webs.com

#7 Du kan ju behålla dom och sälja deras ungar till kel och hopp(om dom hoppar.) Och sedan köpa in ett renrasigt avelspar och sälja deras ungar till kel och hopp eller utställning, eller vad du nu tänkt :)
Mvh Fatima
Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus http://nastansjonskaniner.webs.com
8# ja dom hoppar :P elr mamman , pappan är till kel så xP
Äre lättare att Ha en uppfödning med nån man känner ? så man hjälps åt ;)
#10 Jag skulle inte vilja ha uppfödning med någon. Men det är ju helt upp till dej själv :)
Jag skulle inte vilja ha uppfödning tillsammans med någon med där emot kan man ju om man är två låna varandras kaniner
Jga hade gärna haft uppfödning med nån jag känner om man träffas väldigt ofta varanan dag eller oftare…Pratar igenom parningar och ev. byggen och försäljning av kaniner och annat kaninsnack och även kanske bara umgås med kaninerna ;) Men helst skulle jag gärna haft själv…Men som #11 säger så är det helt upp till dej själv ;)
Jag har en väldigt liten uppfödning då jag ej får ha fler än 5, men tycker faktist att det e rätt lagom för en liten kaninuppfödning :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Tycker det är upp till var och en.
Har själv 6 honor och 3 hanar idag, men det ska utökas med 14 kaniner till, (10 honor och 4 hanar).

Vet en uppfödare som har typ 70 kaniner + ungar.. tycker det är tok för mycket men beror ju på hur mycket man har tid med.
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!

Det beror ju på hur många kullar man har tänkt ta, en eller två kullar per kanin och år är ju vanligt att man tar. Jag har själv just nu 9 honor och 3 hanar, har hittils i år fått 8 kullar och några till kommer det att bli. Men jag tycker att det är lite för mycket, så jag kommer att minska ner till kanske max 6 honor och 2 eller tre hanar.
Jag har tänk nu att jag ska behålla en hona från kullen o sen Köpa in en hane. Sen får jag väll se ;) Men det blir någ efter sommarn :P