Fabbe
Här är min nya kanin köpt idag med 2 stora fina burar o alla tillbehör, ett riktigt kap!
Han har härstamningsbevis och där står att han är 2 år lejonhuvad/vädur och gulsvart japan men jag tycker han ser madagaskar ut..
är han bara dåligt tecknad?
Jättego och fin är han iaf han föddes i en kull med tema lejonkungen och heter i beviset scar men kallades foppa av de jag köpte honom från men för mig var han en fabian, fabbe!
Hans mamma var lejon/vädur gulsvart japan och pappan lejonhuvad bourgogne
i kullen kom gulsvart japan och ngn med wiener står det
Ja, jag har ju också en hane, japantecknad, så det var därför jag med reagerade, men om föräldrarna är det jag skrev: kan det bli den färgen då och kan syskonen varit japan ändå eller?
Förstår inte frågan?
Han kan ju ha något enstaka litet streck någonstans.
Men han ser faktiskt ut som madagaskar otter.
Rödbrun gourgogne kan han inte vara heller, då det är två helt olika färger.
En kanin kan inte vara både madagaskar och bourgogne på samma gång. =)
Okej, men jag e ganska dålig på färger. Smart sajt att titta på e ju www.kaninfarg.se ifall ni undrar :)
jag kollade själv upp madagaskar otter och det är så han ser ut tycker jag
fast finare, mörkare liksom,
väldigt klar fin färg tycker jag han har!
Har ju ej hunnit kolla så noga än då jag nyss hämtat honom, men jag återkommer! Tack alla..
Vad söt han är! Jag kan ha fel, men har han inte lite svarta sträck? I så fall är han ju g/s japan, men det är svårt att se på bilderna. Ovasett vad han är så verkar han ju helt underbart charmig!
Av det jag kan se tycker jag han ser ut som en madagaskar otter men det är så svårt att döma en färg av att bara se en bild utan det är bättre att se live. vissa brukar ju ta madagaskar masken som japan streck ibland men det som har färg bestämt honom var nog inge duktig med färger.
#12 Ja, det är han, charmig alltså! 
Det står g/svart japan i härstammen!
#14 Ja, men det betyder ju inte att han är det. Det kan ju ha varit någon som inte kan färger som har skrivit det. Tycker också att han ser ut som en madagaskar otter, men som jag skrev i #12 så kan han ju vara g/s japan om han har sträck som inte syns på bilderna :) Men det viktigast är ju att han är en mysig och snäll kanin, vilkat han ju verkar vara! :)
Japp, tycker jag med, tack! :)
#15 håller med dig. Men en japan gul svart kanin är ju till grund och botten viltgul och en viltgul kanin brukar inte vara så röd brun som han är. Samt att om man ser masken som han har det är typiskt för en rödbrun (madagaskar). sen ser man typiska drag av otter som vitt i öronen vitt under magen runt nosen, nacke och ögonen och stickel hår på bröstet. visst det viltgula eller japan har också vissa av dessa zoner men tycker han ser för röd ut av att döma från bilderna.
#18 tror att madagaskar otter är så nära en "viltmadagaskar" du kan komma hehe, tro inte att det finns men om det skulle göra.
Madagaskar otter är ju dubbelteckning då madagaskar är en och otter en annan vilket gör att dena teckning inte är godkännd färg på utställning men otroligt söt i övrigt må jag säga.
nej, de säger madagaskar otter och ja, första ägaren, uppfödaren, har lite andra,konstigheter i härstamningen också så det kan nog vara fel, det som står där, g/s japan, tyvärr.. då jag ju älskar det!
Han är idag parad med Vitsippa iaf! Blir spännande…
Helt klart madagaskar otter. =)
#19 gör inget då jag ej ställer ut men intressant att veta iaf!
Ni som kan: vad kan dessa 2 få för ungar då?
Vitsippa är väl vit/madagaskarbrokad eller? se bild tidigare)
mor: madagaskar
far. vit/svart brokad
Fabbe madagaskar otter (säger vi)
mor: enl.härst.:g/s japan
far: bourgogne
naww vad söt :) hoppas det blir fina ungar!
Min kanin heter Fabbe , haha ;D
#22 Har man fått smak för utställning har man svårt och sluta tro mig jag vet. Men det är alltid bra att veta vad man har ävan om den inte är fullt renrasig.
Du borde få madagaskar och madagsakar brok eller mantlat kan också få svart eller japan gul svart. Skulle jag tro men behöver inte stämma men skulle inte tveka på att para dessa två. söta bebisar får du nog ändå.
#25 Ja, eller hur och trevliga, honans förra kull var också den helt underbar!
I kullen lär det kunna bli madagaskar och madagaskar med eller utan brokat/mantlat.
Japantecknat kan det inte bli, då båda är bb och alltså inte kan dölja japan.
Svart kan det inte heller bli, eftersom svart är B och båda är bb.
#27 men förlåt mig då :P men svart är ju ett anlag som inte en kan bär på utan kan dyka upp. och man vet inte vad som kan döljas bakom där. har haft för många överraskningar i mina kullar så det är svårt att säga vad man kan få i förväg.
Tog en kull förra året med en blå och en vit röögd och fick otter i svart och blått så inget är omöjligt vill jag påstå ;)
#28: Fast två bb kan inte få ungar med B, det är genetiskt omöjligt. 
Att det dyker upp svart mellan blå och vit rödögd är inte konstigt och fullt genetiskt möjligt. 
ok, bli ej osams i fabbes tråd!
#29 ja visst är det möjligt men blev paff att det blev otter när ingen av dom bär på det men i efterhand inte så omöjligt ändå.
#24 Ja fast detta Fabbe är kort för Fabian, och han hette Scar hos uppf, Foppa hos första köparen men jag gillar Fabbe bättre!
Bor du i Jämtland dessutom eller?
Gud va roligt att se bilder på honom! (det är då jag som är uppfödaren)
Förlåt för färgen osv. i härst.beviset, men jag var nästan helt säker på att han var g/s japan, såg så ut när han var liten iallafall menmen, alla kan ju ta fel?
Och han är så lik sin pappa, Nalle, som tyvärr gick bort för några veckor sedan, men han verkar ju helt underbar! 
Stort lycka till med honom!
#34 båda ser ju ut att vara madagskar ottrar men ser lite röd förstärkt ut eller dom kanske blir så av bilden.
#36 hur ser föräldrarna ut?