Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 731 ggr
Paulines
0

HELT FÖRSTÖRD!

Jag är verkligen hur ledsen som hälst.. Känns inte som om nått problem är värt någonting jämnfört med dethär. Det är nämligen så att vi har nydligen flyttat och min kanin har rymt! hon har varit borta i hela två dagar,jag är rädd för att hon sprungit ut i skogen och blivit jagad eller till och med dödad av något annat djur. Vi har varit ute och letat och kolla efter spår, dom leder ut i skogen. Jag hoppas att hon kommer tillbaka, jag kommer inte kunna gå till skolan känns det som. Är så otroligt ledsen :'(.

Clariiz
0

näe. gud så hämskt! ut med fick lampa å leta ;') du ska se att det löser sej.. usch vad hämskt.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

KajsaM
0

Fyy! Stackarns dig.. Ha buren öppen så hon kan gå in i buren.. Fortsätt att följa spåren?

Hopi
0

Stackars dig Pauline.S!!! Hoppas din kanin kommer tillrätta! Verkligen hemskt…Håller tummarna!!!  Bamse-kram till dig!!!!

Lillatrasdockan
0

Jag tror att vi alla här håller tummarna för dig gumman <3 :)

KajsaM
0

Självklart! Bamsekramar på dig! Kyss

Frida-L
0

Näe, vad hemskt. Jag håller tummarna för dig och din kanin. Du ska se att allt ordnar sig. Min första kanin rymde när jag var 12, jag letade överallt och satte upp lappar. Fortsätt leta och lycka till nu :) Ha buren öppen precis som Kajsa sa och ställ in mat.

Yuriko
0

Ush, hemskt Fundersam hoppas hon kommer hem igen *håller tummarna*

Rymdkanin
0

stackare. hon har inte kommit tillbaka då? har ni satt upp lappar?

Aourora
0

kan din hund spåra?

kanske kan hon/han hitta kaninen?

Åh, jag hoppas verkligen att kaninen kommer tillbaka , det måste kännas hemskt.

KRAMAR

Aourora
0

*håller tummarna + tårna ! ;P*

Paulines
0

Vi har varit ute och letat överallt i timmar. Hunden har också varit med men han fattar inte vad vi letar efter. Jag har hängt upp massa lappar överallt. Undra vad som kan hända henne där ute stackarn.. Jag vill igentligen fortsätta leta nu men det är väldigt mörkt ute och vi har letat hela dagen. Jag ska fortsätta imorgon. Tack till alla som stöttar! ni gör mig mer envis och så  att jag inte ge upp letandet!

KajsaM
0

Åh.. Har du t.ex buren öppen eller en hade där det finns någonstans att ta skyd och vatten + hö. Lägg morötter eller nå när ni såg spåren. Hoppas att hon är vid liv! Imr kan du väl besrätta hur allt hände? *nyfiken* Inlägget redigerat pga fel stavning

Bamsekramar och pussar till dig! Kyss

Clariiz
0

12; "nydiken"?? Har aldrig hört det x).

Hoppas verkligen hon lever och allt löser sig! Lägg ut godis som sagt.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

KajsaM
0

#13 Har du aldrig hört det? :D Gahhaa

Clariiz
0

#14; Nyfiken, men Nydiken? Står det för "Nya Diken? hmm.

Citat:

Imr kan du väl besrätta hur allt hände? *Nya diken*

hmm. Är du Nya diken? Jasså Kajsa så det är vad du pysslar med på fritiden, byggen Nya diken? Är det ekonomiskt. Bygg ett vatten verk så får du egen el. Både hällsosamt och billigt! :D Save the natur.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Muumintrollan
0

Pauline!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hur går det för dig ????? åååååå vad ledsen jag blev när jag läste detta inlägg. Jag hoppas Pandie bara busat med dig och finns gömd nånstans där hon har det bra en stund ….tills hon kommer hem till dig igen. OM hon inte redan gjort det?

Det kan inte vara så att "Hon gått hem igen" till ert gamla hus….att hon saknar det….är det långt emellan? Har du kollat med dem som bor där nu?

Pratade med Punzie igår och sa "mamma Pandie har smitit"…."kan Punzie säga var mamma Pandie är?"….Punzie bara tittade på mig och såg ut som hon fattade precis samtidigt som hon kröp ännu närmare mig i famnen….ungefär som att "jag tänker aaaaaldrig rymma allafall"……hehe.

Snälla skriv o berätta hur det går….undrar sååååååå!!!!!!!

Kramisar

KajsaM
0

Ja, undrar också hur det går???!

huldisen
0

*kramar*

KajsaM
0

*Putt*

Hopi
0

Hur går det?????

Paulines
0

Det går inte bra:(. Inget resultat.. Jag bara gråter.. Vi har lagt in massa hö och massor med god mat i buren.. Hon har inte kommit tillbaka.. Vad gör man när sånthär händer? jag har inte kunnat gå till skolan för att jag varit så ledsen. Hon har inte kommit tillbaka. Varit borta i 6 dagar.. Helt sjukt Gråter.

Paulines
0

#16 Tyvärr så bor vi inte nära gamla huset, men det kan ju vara så att hon ville tillbaka dit. Efterssom att hon brukade få springa lös på tomten där. Jag hoppas verkligen att hon lever. Hon är ju van vid snö och kylan, så det tror jag att hon klarar av. Maten är det värre med. Åååh.. Stackars liten.. Jag hoppas att hon har det bra, att hon lever. Så länge det stämmer så är jag glad, men jag vet ju inte.. Gråter

Matilda_91
0

Usch din stackare. Jag mår så dåligt när jag läser det du skriver! Fy vad hemskt, men vad gör man? Det är bara att vänta och sätta upp lappar och efterlysningar. Hoppas hoppas hoppas att hon dyker upp, vi håller tummarna här!

Bamsekramar till dig gumman <3 <3

Paulines
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hon rymde genom ett hål i marken. Jag visste att hon hade börjat gräva ett hål (Hon ville ut som i det gamla huset), jag täckte för det ganska regelbundet. Vi satte tillslut hönsnät för att hon skulle sluta gräva. Sen några veckor efter det så var hon borta, jag förstod inte hur. Jag kollade igenom buren och såg att hon hade grävt ett hål från mitten av buren (Vi hade bara satt hönsnät på kanterna) till utsidan. Hon är duktig på att gräva och har instinkter som vildkaniner har, jag hopaps att hon klarar sig på dom. Hon kamofuerar "lr hur de stavas" sig väldigt bra ute i skogen. jag skickar med en bild på henne. Vi har hänkt upp lappar och allt, men ingen har sett till henne.

Ååh Vad ska jag göra!?.. Jag kan inte sluta gråta och oroa mig.. Hur fixar man sånthär? :s

Paulines
0

Tack för alla fina komentarer iallafall.. <3..

Hopi
0

Verkligen hemskt!!! Hoppas att hon dyker upp, eller att någon hittar henne, så att du får tillbaka henne, i livet! Dom klarar nog mer än vi tror! Kram-kram-kram!!

KajsaM
0

Äntligen skriver du :) Ja, antingen så är hon på upptäcks färd eller så är hon, ja ni vet. Har ni buren öppen eller nå?

Bamse Bamse kramar till dig vännen! Kyss Du ska se att hon kommer imr på alla hjärtans dag Glad Hon kommer!

Paulines
0

#26 Ja, det tror jag också! var nyss ute och kollade efter henne. Jag tänker hela tiden att jag ska se henne skutta omkring o skogen där uppe, o gud vad överlycklig jag skulle bli då!..

#27 Ja, jag har tyvärr inte kunnat vara inne, men det första jag gjorde när jag loggade in på datorn var att skynda hit!. Ja vi har buren helt öppen nu.

Tack så mycket (: Jag hoppas verkligen det.. Jag fyller år 15 också, så det vore nog det bästa som kunde hända på födelsedagen..

Hopi
0

Åh, Pauline.S, så det är din födelsedag idag oxå.. Då håller vi alla tummarna för att din söta lilla nin hoppar hem idag och att du får en jättebra födelsedag!!! GRATTIS på 15-årsdagen önskar Annelie, Dennis & Andy. Kram på dig!!! Glad

KajsaM
0

GRATTIS på födelsedagen och har hon kommit??

Kramar från Kajsa och Hampus :))

myriis
0

Åh, stackare! Men ta det lugnt! Hon har det säkert super! Du måste tänka posetivt :) Någon familj kanske har tagit hand om henne och sätter snart upp lappar? Eller så kanske hon är vid ert gamla hus! Åk och titta!
Eller så kanske hon har byggt sig ett bo i en buske och har det mysigt :)

Clariiz
0

Det går nog bra ska du se. Min kanin rymde en gång, hon var bort i nästan 1 månad och jag letade och letade men hittade inte henne. Alla i min familj gav upp hoppet men varje kväll när jag grät mej till sömn tänkte jag: Imorgon kommer hon, imorgon. Men efter 1 månad tappade jag också jag nästan hoppet, då kom hon tillbaka efter 1 månad.. Sen har vi en katt som hatar hunderna, hon stack iväg i 3 månader undersommaren. Förmodligen till en sommar familj. Sen kom hon tillbaka. Men hon klaar sej bra själ och vi såg henne ganska ofta sitta i en häst Hage ;)

Du ska se att det löser sej.. Det värsta är ju om en räv … men hon klarar sej ska du se.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Rymdkanin
0

Hur länge har hon varit borta nu? Jag hoppas att hon kommer tillbaka. Hur var födelsedagen? Grattis :)

Prizma_o_Kristall
0

Men Pauline.s, ser ni inte vart tassavtrycken leder? Vore jag som du så skulle jag försöka följa spåren. Det är jag säker på att du redan försökt med. Men försök igen! Om ni har någon snö kvar?

Grattis på födelsedagen i efterskott! Hoppas din kanin kommer hem igen.

Många kramar

Paulines
0

Vi har gått efter flera spår men det är så jätte många oliak spår från harar och andra djur i skogen och jag kan inte urskilja just hennes spår, dom är inte så tydliga heller. Jag menar att jag fyller år den 15 feb, jag fyller alltså år idag.. 14 blir jag.. Jag ska snart åka hem, jag kommer nog att tillbringa dagen till att leta efter henne, jag gör det varje dag jag kommer hem.. Går och kollar om hon är i buren, om maten är rörd eller om det har kommit några nya spår. Ja.. Jag tror också att hon kan klara sig, ajg hoppas verkligen att en familj har "fångat" henne och tar handom henne, det vore hur bra som hälst.

KajsaM
0

Grattis och hoppas att du hittar henne :))

kanin
0

Har du hittat henne.

Hopi
0

Det är fler än jag, som bara väntar på att få höra.."Nu har min kanin kommit tillrätta!" ….. Hoppas-hoppas..

myriis
0

Ja hoppas!

Noa-Nisse
0

måste berätta om min kompis kanin som i början av förra sommaren rymmde!. sen i slutet av agusti så såg hon sin kanin hoppande i trägården.! (dom bor på landet) så hon tog och satte in kaninen i buren igen!

min kompis hade gett upp hoppet och var nära på att köpa en ny kanin! men tur var att hon inte gjorde det!

såå! tappa inte hoppet! även om det  kan ta långt tid!

Medarbetare på Hundar.ifokus

KajsaM
0

Men det är lite värre nu på vintern. Men din kanin kommer tillbaka! =)

Frida-L
0

Min första kanin rymde också. Jag var jätte jätte ledsen. Efter ett tag såg man honom hoppa i skogen, men det var flera flera månader efter det att han rymde och han var inte tam längre. Vi fångade aldrig in honom för han skulle bara blivit stressad då. Men i bland så hör jag folk som säger att de har sätt honom och i bland så ser jag honom själv. Han lever och mår bra :) Kaniner klarar sig bättre än man tror ute i det vilda. Lycka till! Jag håller tummarna för dig!

Hopi
0

#42; måste kännas konstigt att se sin kanin hoppa ute i skogen..

myriis
0

#42: Gud vilken fin "saga" :) Även om den var sann

Frida-L
0

Tack, jag såg att jag varit lite slarvig och stavat sett med ä :P Det var ju inte meningen.. :D

Frida-L
0

Jag kan berätta att min kompis hade en kanin som inte alls trivdes i fångenskap, hon blev aggresv m.m. Därför släppte dom ut henne i det fria. Kaninen Nicki lever och mår bra. Min kompis brukar åka och titta till henne ibland. :P

[Eichan]
0

nej gud vad synd att kaninen inte har kommit tebax!! Värkligen tråkigt att höra…. Men tro oss, Hon kommer nog tillbaka!! BAMSE KRAMAR!