Bröst sele?
Hej just nu har jag två kaniner som bara är och går i hagen alltså dom hoppar inte men ibland händer det ju hur som helst så använder jag just nu H-selar både sådana som jag köpt och som jag sytt jag har även testat att sy bogselar som blev jätte bra men jag har en ganska stor och en jätte liten hermelin. Så dom backar ibland ur dom hur hårt jag än sätter dom så jag tänkte testa med bröst selar vet inte om det hjälper men vill testa
Nu kommer vi till problemet jag har inte råd att köpa någon då jag just har betalt mycket för Rosies operation men har någon utav er en beskrivning på hur man syr en bröst sele? skulle varit jätte tacksam!!!
Mvh Emma Tange
Sätt på h-selen och mät avståndet mellan banden från halsen till magen. Klipp ut en liten remsa av något band eller liknande (så du sydde banden till bog-selen) som passar mellan hals-mage. Ha en cm kvar som du kan sy fast mellan hals-mage på h-selen.
Så har du en bröstsele :).
Emma
#2 Hihi, varsogod!
Gud vad söt! :O
Emma
#2 vilka jätte ögon :D gulligt
Bröstselar är toppenbra. =) Har själv en hemmasydd som sitter bra på alla smäckra dvärgvädurar jag haft. =)
(Sydd efter en smäcker dvärgvädur).
Här är bröst selen…
och sedan en bild på en bogsele jag gjorde jag gjorde även en vit bogsele till Rosie
(Rosie är brun/röd och Pigg är vit)

Sömmarna blev inte jätte fina (hade ingen röd tråd men jag blev nöjd med den iallafall
Mvh Emma Tange

Gud vad söt hon är :)
Är det bara jag som inte ser bilderna?
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
#8 Ser inte heller dem 
medarbetare på allergier.ifokus .
ser du inte de 2 bilderna?
Mvh Emma Tange
#10 Nej…:p
medarbetare på allergier.ifokus .
#10 Kan du inte lägga upp dom som vanliga klick bilder? :P ´Ser inte heller dom ^^
Emma
#8 Inte jag heller.
/ Tilda
nu då?
Mvh Emma Tange
Nu ser man :)
Vad fina! :D
Jag försökte göra en bogsele en gång men den blev helt fel xD
Emma
okej ; ) ja det är lite klurigt
Mvh Emma Tange
#17 tack