Klotterplank #24
Nytt klotterplank. =)
Kommmentera nya designen på hemsidan www.pigelina.tk
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

ska börja plugga nu och sen ska jag till min kompis eller om hon kommer hit ;) ledig på torsdag + fredag och jag har så mycket att göra! :(
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Har prao denna veckan, mån-ons och sen ledig tors-fre. :D
Sista lediga dagen idag innan jag börjar min introduktion.
Ska bli skönt att börja jobba, istället för att bara gå hemma.
Nu ska jag ut och träna agillity med hunden. Min duktiga vovve klarar tre portar i slalomen nu. Började träna igår.
Är såååååå arg just nu!
medarbetare på allergier.ifokus .
Hemma och är sjuk idag. Går också bara tom. onsdag. Fast det blir nog bara onsdag för min del om det ens. =/
#6 varför är du ärg? ;o :-d
#8 Var i en liten park där jag bor, eller park och park, mer som typ en miniskog med en liten gräsplätt och träd och kullar runt, med Glimmer. Så kom en tant med en labrador… FÖRLÅT ATT TEXTEN SER KONSTIG UT :P
" VAD ÄR DET DU HAR DÄR "?
"en kanin" svarade jag.
tanten: men det funkar inte förstår du, jag ska släppa min hund lös här!
jag: jasså? men vad vill du att jag ska göra då?
tanten: lyfta upp kaninen och sätta den här! (hon peka på marken ovanför parken).
jag: men vad, detta är ju inte ditt privata ställe direkt? ingen hundrastgård heller för den delen.
tanten: nej men jag brukar rasta honom här, han gillar det.
Alltså, hallå!?
Eh, någon som vet varför min text blev så stor? 

#9 åh vad irriterande! sånt bler man ju galen på! man vill ju bara säga till kärringen att hon inte kan släppa hundenlös när du har kaninen där!
Ursäkta att jag skrev kärring men blir bara så arg!
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
#11 Ja, hade god lust att strypa henne där :P

9# Nej gud vad taskigt!
Tänk bara på ditt språk :)
Rest in peace Valkyrie!
#13 Vad skrev jag som var fult? :P

14# " jag hade bara lust att strypa henne"
;) förstår att du är arg :( skulle jag också varit!
Rest in peace Valkyrie!
#15 Hahaha, men jag tror att alla här förstår att det bara var ironiskt:P jag skulle ju inte bokstavligen vilja strypa henne.

16# Heheh förstår ^^
Ska nog testa ihop kaninerna i beteshagen ikväll men annars blir det väl ballkongen ;)
Sele är nog inget alternativ ännu…
Hur brukar ni selträna? :)
Rest in peace Valkyrie!

#16 haha det säger jag också till gubbar på jobbiga reklamer haha :P Jag är lite hemsk ibland xD
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
#17: när jag seltränar gör jag det gradvis. Första gången får kaninen lukta på selen och kopplet och sedan lägger jag selen över ryggen på den. Andra gången knäpper jag fast selen och låter kaninen skutta fritt med den en liten stund. Om kaninen är orolig pga selen upprepas detta några ggr, tills den vant sig. När det funkar fäster jag kopplet och går runt lite med kaninen men låter kopplet hänga löst. Nästa gång börjar jag koppelträna kaninen, typ att den ska vända åt ett håll om jag flyttar kopplet så att tyngdpunkten hamnar åt ett visst håll och lockar på den lite (obs - inte drar!), stanna när jag stannar, gå när jag går osv.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Äntligen klar med engelska uppsatsen -5 sidor *puh*
Jag är dödstrött, hahha :P
♥

Allting går skit, jag borde sluta med allting!…
Rest in peace Valkyrie!
Vill bara påminna om frågestunden på Billis blogg: http://billikanin.blogg.se
Jag blir jätteglad om ni ställer en fråga!
#22 Varför:O?
// Hanna

24# Allting känns så hemskt bara, känner mig som världens sämsta kaninägare!
George har börjat morra åt mig och igår när jag skulle sätta på selen bara morrade han och han har aldrig protesterat förut, har ju precis tränat honom och sen har han inte brytt sig.
I selen bara springer han omkring och jag försöker selträna men det är ju ganska svårt eftersom allting går bra på ballkongen men i naturen i sele kan han ibland bli så rädd så det känns nästan som att han ska göra en volt eller göra illa sig.
Blir bara så ledsen för jag tänker hela tiden att allting är mitt fel.
nu kommer de flesta tänka: ha mer tålamod? allting går inte bra på en sekund med lite träning.
Grejen är ju det att jag har jobbat ändå ganska mycket med de men att han morrar är verkligen konstigt. Samma sak när jag ska kolla tänderna. Tror inte han har ont någonstans.
Jag har haft det så otroligt jobbigt och varje dag gråter jag efter Vakyrie och alling har varit så jobbigt för mig.
Att från ha en kanin som betér sig som en hund till att sedan stå vid buren gråtandes och sedan ha 2 nya kaniner som det är otroligt mycket jobb med.
Allting handlar inte om att jag tror att allting ska hända fort, allting handlar om att jag har det så otroligt svårt nu och bara tänker att det är synd om George eftersom jag inte vet vad han menar.
Mitt mål är ju att få de så tama som Valkyrie var men George är ganska svårtränad då han ändå är ganska gammal och inte van vid det. Han var/är innekanin och när han då kommer ut i naturen och hör alla konstiga ljud så är det väl igentligen inte så konstigt.
Men jag tänker absolut inte ge upp och det jag skrev menar jag igentligen inte men allting är bara så jobbigt.
Snälla, jag vill inte ha svar som "träna,träna träna och ha tålamod"!
Rest in peace Valkyrie!
#25 Usch, vad jobbigt att han börjat bete sig så illa. Känns ju som han borde känna sig hotad av något? Hoppas det blir bättre snart!

26# Ja det är ganska jobbigt, men imorgon ska jag köpa hans favoritgodis så kanska han blir lite positiv…
Diana brukar tvätta georges huvud när de är ute på ballkongen, så söta och de trivs så otroligt bra med varandra =)
Ja jag vet inte vad det kan vara…
Vi hörs men jag ska kolla idag hur det går.
Han kommer ju fram och hälsar på mig och gjorde glädjeskutt i morse, han kanske bara hade en dålig dag.
:)
Rest in peace Valkyrie!
Börjar bli nervös nu.
2 timmar kvar tills jag ska gå första introduktionsdagen på jobbet.
#27 Det kan ju vara så. Han var så söt med sina höga glädjeskutt, haha ;D
Allt går så bra med Adga <3 Är så himla nöjd med den flcikan! Hon hoppar fram till gallret så fort hon ser mig och ibland när jag inte riktigt hinner med så hoppar hon upp i mitt knä för en gosstund. Tror faktiskt hon kan bli riktigt bra på hoppning med ;)
Ååh måster bara skriva (a)
Ska åka till bonden nu och fixa hem fräscht hö. Är uppspelt, imorn kommer en ny liten krabat hit. En lejonhuvad flicka, från pigelina här på kif.
* Och Hanna (pigelina), kan du smsa mig eller logga in på smn när du ser? Om vi inte har pratat innan då? :)
#31 åh, vad roligt :D lycka till med henne ^^<3
#32 visst är det ;D tack! <3

George var på bättre humör idag, var ju 25 grader i solen idag vid 4 tiden , älskar det =)
Älskar george och Diana också, haha och nej jag vet inte varför jag alltid skriver george med små bokstäver ^^
Rest in peace Valkyrie!
#35 Nej du skojar! Här har det ösregnat hela dagen, vi hade friluftsdag med en massa utomhusaktiviteter -.-
Riktigt ösregn här också! 
Iof har jag praoat hela dagen, så det har inte gjort så mycket 
Kom hem för någon timme sedan, efter att ha jobbat 6:30-15:00.
Jobbade 14:00-21:00 igår kväll, så det var lite segt att komma upp i morse.
Usch, pissväder…jag som måste städa burar. Det är väl bara att dra på sig alla regnkläder och hoppas att man inte blir blöt :P
Kastanjegårdens Kaniner

Haha riktig sommarvärme här :) Ledig i 4 dagar, kunde vi inte fått lite längre? ^^
Rest in peace Valkyrie!
#41 Haha, jag är ledig i 5 dagar 
har studiedag på måndag. ^^
vi är lediga fyra dagar men en annan skola i närheten gick bara på måndagen för på tisdagen tig dom igen för dom hade haft öppet hus på lördagen på onsdagen hade dom studiedag och torsdag och fredag är kristi någonting
Regn här fan! :(
Ska dra till Bollnäs om en stund med min kompis och tre grabbar, får se vad som händer! ;) Kör väl bara runt lite.
Långhelg, 4 dagar. En lektion på måndag. Häärligt att vara klar med de flesta kurser.
Bytat på kaninerna, check!;)

Har precis tagit in George, de är så goa :')
Rest in peace Valkyrie!

God natt alla nattugglor ^^
MVH Erika :)

Godnatt, ska typ gå och lägga mig snart :)
Imorgon ska jag åka med några kompisar som ska köpa sin första kanin, intressant och har varit med de varje gång.
Helt ärligt skulle jag nog inte kunna sälja Valkyries bur för 1 miljon, skulle aldrig få mig på tanken. Den ska jag behålla och ta hand om väl.
Samma sak som med hennes tårta, inget fick kastas eller ges bort för de är Valkyries tänkte jag.
Varför ska en så bra vän behöva lämna jordelivet?
Rest in peace Valkyrie!
Hemma efter en trevlig kväll, vi åkte runt vid åkrarna och spejade efter djur med megalampan, såg 6 rådjur och två par okända ögon, ingen aning vad det var för djur, och tror vi såg en björn också… :3
Käka på MAX, åkte massa bil, pratade osv. As mys.
Usch, vad det kliar i näsan hela tiden. Har åkt på en riktigt jobbig förkyldning. :(

Nu ska jag börja göra mig i ordning, ta ut George eller Diana och sedan ska jag följa med min kompis som ska hämta sin kanin :)
En japantecknad korsning mellan lejonhuvad och dvv lejonhuvad.
Vill förresten berätta till Ida-M : Allting går jättebra med George, han hade nog bara en dålig dag. Åh vad jag älskar honom ! :D
Rest in peace Valkyrie!
#51 Haha, tyckte väll att det inte var likt honom att morra och hålla på ^^

klippte mig igår och var på disco på en dansklubb, går runt i kryckor nu efter att jag hoppade från en scen och landade konstig.
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
Helt slut idag.
Sov från 22:40 till 11:20 och är ändå trött.
Men kroppen är inte van att jobba ännu och få såpass lite sömn.
Så det blir nog bättre när jag vant mig.
Kommer nog vara helt slut på söndag kväll…

Ska komma en och titta på kaninungarna snart, pirrigt 
Mvh Fatima
Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus http://nastansjonskaniner.webs.com
#55 Hoppas det går bra! :)

#56 Nu har dom varit här. Kände att det gick si sådär, tror pappan reagerade på priset också.
Mvh Fatima
Fått min nya laptop nu! Lovely.

57# Hur mycket kostar de då? :)
Blir så irriterad för när jag skriver något långt så raderas det av någon konstig anledning…
Viktors kanin rymde idag, kom genom kompostgallret lätt som en plätt, tänk att pälsen kan ljuga så.
Han verkar ändå otroligt nöjd och hon är jättefin :)
Lyssnar på Soul sister, påminner om Valkyrie :( <3
Rest in peace Valkyrie!

#59 400:- med stamtavla+ ringmärkta m. övergångsfoder, skötselråd, bettfelskontrollerade m.m. Jag tycker det är ett bra pris då vissa blandraser kostar 300:-
Mvh Fatima
Nervöst..
Kommer jobba själv idag efter bara 2 dagars introduktion.
Blir i och för sig bara själv mellan 18-21, men ändå.
Kommer gå och läsa en hel del i pärmarna för att se vad som ska göras när.
Sen självklart så ska jag cykla dit och det spöregnar nu!
Inget regnställ har jag heller.
Blä!
#60 Min blandis kostade 650kr ;)
Men hon såldes som teddyvädur med fällde av :P
Emma
#60 Det är ju inte alls dyrt!
♥

#60 det är ju inte alls dyrt, helt ärligt tycker jag det är billigt!
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥

#62 Vad tråkigt att hon fällde :/
#63-#64 Exakt, jag tycker det är ett bra pris. Och är dom inte villiga att betala det priset så får dom leta vidare :)
Mvh Fatima
#65 Ja det var lite tråkigt men hon är söt ändå :D Hon har bara lite mindre päls på ryggen :)
Fast nu är hela hon klippt :D
Emma

Det som är bra att man har dyra kaniner är ju att det oftast är seriösa då, jag köpte ju Diana för 1000 och tror inte barnfamiljer som bara vill ha för att de är söta köper för de priset eller reptilmat.
Visst kan det ju vara oseriösa ändå men inte lika mycket som med de billigare kaninerna.
Jag tycker inte kaninerna var dyra!
Btw släpptes Diana och Georges ihop idag i beteshagen och de är så söta :)
Har varit ute i flera timmar med de i sele och varit lösa på ballkongen i minst 4 timmar!
Diana sitter och tvättat George :')
Heheh hon slickar på mig i ansiktet och klipper mitt hår ^^
Rest in peace Valkyrie!
#65 Jag köpte min nya hona av Hanna för 400, stamtavla, ringmärkt, övergångsfoder, ja allt det du skickade med och jag tyckte det var billigt?
Jag menar, förra året sålde jag öronmärkta dvärgvädursungar med stamtavla, bettfelskontrollerade, övergångsfoder, skötselråd osv, för 500, ingen reagerade på priset..? Irriterande sånt kan va ibland :p

#61 vad jobbar du inom? har du fått veta alla säkerhetsåtgärder?
Är tveksam till om de får släppa en "ny" ensma sådär innan man kommit in i arbetet.
Men hallå billigt och billigt. Visst inte alls farligt pris med tanke på att jag köpt kaniner för 800kr men om man enbart vill kela och gosa så kan man hitta en kanin för 50kr.

#70 men det kanske är kul att få stamtavla och skötselråd och annat till och då är det svårt att hitta en kanin för 50kr om man vill ha mera.
Okej kan vi sluta prata om billiga och dyra kaniner nu :P
Vad ser ni i framemot? Jag ser framemot att kolla på en häst till mig (vet inte när, får ringa säljaren)
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
#71 Visst men det kanske just dom inte brydde sig om :) Jag bryr mig inte om jag bara ska kela med kaninen.

#72 ja så kan det ju förstås vara :)
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
Hoppade med mitt lilla bustroll igår! Tack MajaL som har fotat!
Fler bilder kan ni se på bloggen: http://billikanin.blogg.se
#74 så duktig, h*n hoppade ju jättefint =)
…
Ser bella&tyra-show :) wihoo :P

Någon i stockholm som skulle kunna ta hand om kanin i sommar då jag åker bort? :)
Jag kan även ta emot kaniner på sommaren oavsett ute eller innekanin och de får mycket Motion varje dag och får vara ute i hagen mycket och ut i sele om ni vill.
Rest in peace Valkyrie!

#76 tyvärr bor jag i skåne ): men annars skulle jag nog kunna hjälpa till med att passa :}
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
Har vart ute och målat bur nu, har målarfärg precis över allt xD
♥
#69: Är vikarie inom äldrevården.
Har ju gått 2 dagars introduktion, något mer fanns inte tid för innan jag skulle börja jobba själv.
Har ju fått allt genomgått för mig, men det är ju klart man känner sig osäker första dagen.
Var ju inte helt själv, utan kunde ringa på hjälp om det behövdes.
Men var i alla fall själv inne på avdelningen under ca 3 timmar.
Det gick dock bra.

"79 ok. Missade att du gått kurs innan. Men skönt att det gick bra för dig :)
Visst är det underbart med ett jobb att gå till så man slipper gå hemma hela dagarna!?

Idag började Diana jucka på George så han blev sur, hur ska jag göra nu då?…
De sattes ihop igår i betesburen och är helt förälskade i varandra och när de är löst börjar hon med sina fasoner…
Hon är ju ca 3 månader.
Rest in peace Valkyrie!

#81 usch ja sånt är jobbigt! Det kanske är domän beteemde?
Kajsa juckade hela tiden mot Maja men vi tog bort henne och visade att det var fel genom att säga "fyy!" hon var nog lite brunstig elr så var det domän beteende.
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
Jag är så nervös. :(
♥
#83 varfr? :(
// Hanna
#84 För Bella! Ungarna kommer nästan vilken dag som helst… Hon har byggt massa bon men hon bara sabbar dom igen. 
♥
#81 Dom bestämmer rangen. Låt dom göra det så är det över sen :)
Emma
#80: Oja!
Nog för att jag är helt slut när jag kommer hem när jag jobbat kväll, men samtidigt så sover jag oerhört mycket bättre. ^^
Är hemma på min 180min rast nu.
Jobbar 8-13:30.
Så nu börjar jag inte förräns 16:30 och slutar 21:00.
Mindre roligt med delade turer, men samtidigt så är det ju pengar. 
Har varit och hämtat nya kaninhinder idag :)
Har målat kaninburen nu, trodde de skulle bli ekollon brun som jag hade köpt, men den blev rosa! Lyckat -.-
♥
Det är sjukt varmt här! 20.5 grader i skuggan, man grillas i solen. Vart ute och gått några timmar med Svenne, Olle & Bella tsm med våra två hundar. Dom vart utmattade hihi.
Doppade fötterna i vattnet och det var svin kallt än. :c
Jäklar vad det känns som sommar nu! Ikväll ska jag, Bella & Dessan samt ett gäng grabbar kanske grilla någonstans, sjukt mys! Har shorts på och tunt linne :) hej sommar när den är som bäst!!
#90 Nej du skojar!? :o
här har det ösregnat hela dagen…! har iallafall varit & bowlat med en kompis, mkt kul :)

Här är det 21 grader just nu och sol, sååå skönt!! :)
//Ellen
#91 As skönt här, igår var det grått och regnade och åskade. Men idag, wow vilken förändring haha :) Min kompis i Luleå badade idag åh! Där är det 25 grader :P Men kallt i vattnet, t.o.m is än xD
Skönt med lite fint väder på eftermiddagen.
Även om det sägs att det ska bli regn imorgon…
Bara det inte regnar imorgon bitti när jag cyklar till jobbet.
Blir 3:e jobbdagen imorgon och nu känns det faktiskt som att jag kommit in i rutinerna något sånär.
Vilket är en stor fördel när jag ska jobba där i sommar.
Har varit UNDERBART väder idag! 24.8 grader i skuggan som högst :D Hade kaninerna ute i flera timmar var! Bytte burar till fyra av dom. Alla verkar trivas!
Och sen på kväller så träffade jag på mina underbara igelkottar (jag är ett stort fan av igelkottar, har älskat dom sen jag var liten) och då såg jag det häftigaste jag någonsin sett mina igelkottar göra!
Dom stod precis utanför våran tomt och gjorde bebisar!! Jag filmade, men vet inte hur man lägger in filmer här ^^ Jag är så lycklig. Jag såg hela parningsleken och allting! Vi har tre eller fyra igelkottar som bor på våran tomt och jag träffar dom varje dag, dom blir mer och mer närgångna och brukar till och med våga sig upp på altanen, dom bor under den. Superduperunderbar dag idag! :D
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner
#93 Skicka hit några igelkottar, vi har bara vildsvin och grodor här.. 

Igår vid 5 tider var det 32 + grader! :D
Rest in peace Valkyrie!
När jag vaknade fick jag veta att Tingan rymt någon gång under natten.. min mamma hade fångat in henne i morse. Som tur är var hon någorlunda oskadd, bortsett från att hon var helt utmattad och hade blivit riven av något sorts djur, troligtvis en vildkatt. Stackarn. :( <3
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

#99 nej stackarn :'( Tur att det inte var någon större skada med henne :')
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
Jag fattar inte, jag är fortfarande lika sjuk! :( har varit det snart en vecka och det vill verkligen inte ge med sig..

Ida- Diana började jucka på George igår så de rök typ ihop… Men hon ville nog göra upp rangordningen. Enligt mig så är Geo högst i rang ^^
Rest in peace Valkyrie!
#102 Okej, jag tror också bara hon vill fixa rangordningen.
Ska påbörja ett nytt rosetttsortiment idag, vi får se hur det går :) kommer också ev. lägga ut lite olika/unika rosetter som är tillsalu imorgon. Så håll ögonen öppna!

103# ska ta ut de på ballkongen snart så får vi se om de fixar det ;)
Rest in peace Valkyrie!
#104 Hihi, min kastrerade hane har högst rang av mina ;)
Emma

105# Haha men de är ändå ganska lika :)
Nu på ballkongen händer absolut ingenting, sitter och putsar på varandra och är glada. Skulle ju vara bättre om de bråkat och fixat rangen för jag vågar ju inte ha de ensama i hagen för tänk om de skulle börja då?
Hade de t.o.m tillsammans i transportburen utan problem =)
Rest in peace Valkyrie!
#106 Så länge du har dom ute tillsammans varje dag så ska det nog gå och sätta ihop dom efter ett tag :)
När jag hade Muffin och Nessie ihop bara i hagen så var dom tvungna att gå tillsammans varje dag för om dom var ifrån varandra mer än så så gjorde dom upp rangen igen ;)
Fast nu har dom varit ihop sedan i februari och dom trivs jättebra tillsammans! Sitter alltid bervid varandra vart dom än är ;)
Emma

107# Ja jag har ju hållt på riktigt länge nu, men ska kolla i hagen sen också ;)
Rest in peace Valkyrie!