Vad är han för ras ?
Hej! Jag har en blå kanin som är 3- 4 år. Han har nyss blivit pappa och jag skulle vilja veta Vilken ras? han är. Han är väll säkert blandras eftersom min kompis köpte han i djuraffären och sen tog jag över honom..
Jag tror att han har vädur i sej iaf :)
Han ser ut som en ren Dvärgvädur. Hur mycket väger han?
Ljustadalens kaningård
Nu när man såg honom med katten (storleksmässigt) så måste jag säga att han med största sannolikhet är ren Dvärgvädur, och ingen korsning.
Ljustadalens kaningård
# 6 är han , GUd va kul :D Jag kan gå ut o väga han o du vill ?

Ser ut som en dvärgvädur.
han vägde 2 kilo nästan 3 :P
Ser ut som en typisk dvärgvädur. :)
Vet att det finns framgångsrika uppfödare som lämnar in "överskottet" av sina kullar till djuraffärer, och de är då renrasiga, ofta från mycket högt bedömda föräldrar. Har en sån uppfödare i min hemstad, som föder upp blå och svart Dvärgvädur :)
Ljustadalens kaningård
#9 Och att han väger lite mer än standarde förespråkar betyder inte att han inte är ren. Han har kanske lite trivselvikt bara ;P
Ljustadalens kaningård
# 12 vad ska dom egentligen väga ?
Jag tycker han ser ut som en renrasig dvärgvädur. han kan ju såklart ha något annat också bakom men det är inte omöjligt att han är renrasig som dom andra säger :) Tycker han ser lite liten ut för att vara en lilla tysk, men det är ju lite svårt att bedöma.
Kan ingen lägga ut en bild på en renrasig dvv ? :)
Jag är inte säker om han är köpt på en djur affär, För min kompis köpte den utan några men det var ingen uppfödning utan dom hade endast en kanin, Sen köpte jag hann av henne när hon inte hade tid med han. Så dom förrförra ägarna kan ju ha köpt han från en uppfödare, jag ska höra med mkin kompis om hon vet nåt.
#13 En Dvärgvädur ska enligt standarden väga ca 1,4 till 1,9 kg för full poäng på färg, men sen kan de väga lite mer också utan att bli nollade. Men sällskapskaniner brukar ofta väga lite mer, då man inte behöver försöka hålla ner vikten ;)
Ljustadalens kaningård

Jag tycker det liknar en dvärgvädur :)
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
Det kan vara ren, men samtidigt en korsning.
Dvärgvädur är det nog i honom oavsett. =)
Mina föräldrar har en hona som ser renrasig ut, men som jag vet inte är det då vi ägt både hennes mor (dvvkorsning) och far (renrasig dvv).
Jag tycker också att det ser ut som en dvärgvädur. Väldigt söt!<3
han är ju blå iaf :) han har lite hull sen vintern efersom dom fick mer mat då , Men det ska vi träna bort hehe .
#22 Dvärgväduren ska ju ha ganska "bulligt" huvud för att ha bra typ, men det betyder ju inte att alla stammar har kommit dit än :) Tror han är Dvärgvädur, alt Dvärgvädur till minst 75%.
Ljustadalens kaningård