Hjälp!
Hellu!
Nu är jag väldigt ledsen över en sak och det är att jag kanske måste vänta till mitten av juli för att få en kanin, istället för slutet av maj. Uppfödaren är jätteseriös och trevlig, men hon har bara två bebisar kvar till rätt datum. Ungarna finns kanske inte ens kvar till dess, eftersom folk bara tingar och tingar. Jag vill inte tinga då jag vill att det verkligen klickar på riktigt mellan mig och kaninen. Suck. Jag har ingen lust att leta reda på en ny uppfödare, eftersom jag är så himla trött på det. Alla säljer till utställning, de seriösa då, och de kaninerna finns i typ 2 färger och kostar 500-600:-. Det är ganska mycket över min budget då jag tycker att 400:- är bra för en kelkanin. Jag vill hemskt gärna ha en hölländsk kanin men buren jag har köpt är L120xB58,5xH54, alltså är den väldigt liten, till och med för en dvärg. Kaninen kommer vara frigående i mitt rum, tror ni då att jag kan ha en holländsk kanin iallafall? Snälla hjälp, jag vet inte hur jag ska göra.
Vänliga Hälsningar Lina
Du kan absolut ha en holländare i den buren, eftersom den mest kommer att vara frigående. Det är inga problem :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Om du tycker att 500-600 är mycket för att köpa en kanin, hur hade du tänkt ta hand om kaninen sen? Tänk på att inköpet är det lilla, du ska ha råd att ta hand om den också.
Om jag födde upp kaniner så hade jag också velat att folk tingade, hur skulle det kännas om man höll kaninerna till någon samtidigt som man nekade flera köpare och sen vill denne som tingat inte ha kaninerna längre…? Jag hade iallafall som uppfödare tagit det säkra före det osäkra.
Det där med att det "klickar" kommer oftast inte förren sen. :) Annars kan du väl bara be om att få åka och titta på ungarna? :)
medarbetare på allergier.ifokus .
#2 Jag vet att kostnaderna kommer sen, men jag tycker ändå att det inte är så roligt att köpa en kanin för 600:- om jag bara ska ha den till kel, och lite hoppning.
Vänliga Hälsningar Lina
#3 Är det en bra kanin så tycker jag helt klart att det är värt det. :) Hellre en hanterad, tam och snäll kanin för några extra hunderalappar än en bråkig, ohanterad som är billig :)
Hoppas du förstår vad jag menar, självklart är inte alla lite billigare kaniner ohanterade osv, men de seriösa uppfödarna tar oftast lite mer för sina ungar.
Riff tex kostade bara 200 kronor, och han är världens bästa toppenkanin, köpt från en väldigt seriös uppfödare. ^^
medarbetare på allergier.ifokus .

Jag förstår vad du menar med priset :)
Marhai har väl holländare till salu snart?
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!