Kanin iFokus

Kanin

Etikettkullplanering
Läst 870 ggr
Rikko
0

Teddyvädur

Ingen som snart ska få teddyvädursungar eller säljer någon vuxen som garanterat inte fäller? Jag har tyvärr inga uppfödares adresser längre, så skriv gärna ner er adress här.

breana
0

Wiener eller renavlad? :)

Rikko
0

Jag är helst ute efter wiener faktiskt :)

breana
0

#2 Har du kollat wienerteddyklubbens hemsida? :) Den går ju ut på samma saker som teddyklubben förrutom att de avlar på wiener, helteddysar där också. =)

bunnyheart
0

jasså söker du wiener? Det är inte många som gör det inte…

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

breana
0

#4 Va? Det är många som vill ha wienertecknade teddyvädurar. Wienertecknade tycker jag verkar vara väldigt populära hos barnfamiljer/folk som inte ska avla :)

bunnyheart
0

#5 jaha det visste jag inte Skäms.

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

MajaL
0

#6 Hos barnfamiljer är det popis, men inte i uppfödar-/utställar -kretsar. ^^,

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

breana
0

#6 Du har säkert sätt teddyuppfödare som avlar rent som skriver att de inte vill ha wiener? Det är ju samma med alla raser, de vill inte ha in wiener i deras rena led. Säkert där du snappat upp det :)

#0 Jag ska själv börja med renavlade teddyvädurar. Har tingat en säker teddyhane, renavlad. Sen fattas bara en hona. Så nästa år kommer jag ha teddykullar men jag fattar att du inte vill vänta så länge ;) +  att de inte blir wienertecknade.

Ljusta
0

Angelica, jag har ungar just nu, men de är fortfarande pyttesmå så vet inga färger. Kolla annars in http://wienerteddyklubben.webs.com/ (sidan har flyttat).

Ljustadalens kaningård

lillaisa
0

finns också teddyklubben; http://www.ericas.se/teddy, tror dock det är endast wienerfria men du kan ju kolla in länkarna, är lite fler uppfödare än i wienerklubben:)

/Isa

breana
0

#10 Exakt, teddyklubben är för de som avlar bort wienerteckningen. Alltså kommer det inte finnas wienertecknade teddysar i teddyregistret. Självklart kan de dyka upp wienerungar efter teddysar man tror är wienerfria. :)

Rikko
0

#9 Tack Ljusta, jag visste inte att klubben hade bytt adress? men kikar in där och kollar :)

Tack för era svar :)

MajaL
0

#11 Fast det är nog inte så vanligt, om man avlar winerfritt och gjort det länge. Till och med väldigt ovanligt. Om man inte väljer att ta in eventuella bärare.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

breana
0

#13 Självklart om de är renavlade. Men jag tänkte mer att många teddysar har lite wiener bakom sig :) Dock har ju Lollo grymma teddysar som inte är wienerbärare, där ska jag köpa teddysar från. Uttryckte mig lite knasigt :)