Tuggpinnar
Villka träslag är bra för kaniner att ha som tuggpnne och gnaga/slipa tänderna på?
Vet att fruktträd är bra, men vi klipper inte våra fruktträd förrän till hösten
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
Vilka fruktträd som helst går bra, men det finns ju såklart en massa andra sorter också. Om jag inte minns fel så finns det en artikel om det här ;)
Det måste inte vara många grenar, det räcker med någon gren lite då och då. Jag ger en gång i veckan :)
Okay, har ju rönnträd har utanför så det skulle vara bra.Men vet ej om mamma skulle gilla att jag hugger ner dom..
Men björkris då? Eller är det inte så bra?
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
#3 Du behöver inte hugga ner ;)
Knipsa några grenar bara. ^^ björkris går bra året om, fast på vintern, klipp av cirka 5 cm från spetsen då där bildas ett slags gift.
medarbetare på allergier.ifokus .
#3 Björk går bra under sommaren!Inte på vintern ;)
Okej, tack så mycket för tipsen 

#1 menar du hassel som i hasselnötsträd?
MVH Erika :)
# ja precis! Eller buskar kanske, de brukar sällan bli mer än två meter höga så det ser inte riktigt ut som riktiga träd.