Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1915 ggr
Gurragg
0

Bett

Om man blir biten av en kanin vad ska man göra då? Alltså hur ska man göra rent själva såret? Jag har bara sköljt av och har nu ett ganska rent sår. Det är inte jättedjupt utan hon fick bara tag på skinn och en liten bit in som hon ryckte av, det började dock blöda väldigt mycket men jag fick stopp på "blödningen" xD Hon är alltid väldigt aggressiv av sig och brukar försöka bita, har haft hon i cirka 7 månader, hon är en hittekanin och jag vet inte hur hon haft det innan. Men hursomhelst vill jag inte få någon inflamation i såret, så ska man bara hålla det rent då eller finns det något man kan göra mer?

Zvintos
0

Finns inte mycket att göra än att hålla det rent.
Jag brukar göra rent med alsolsprit eller liknande och sen bara hålla koll på det.

MajaL
0

Aa, säger som #1.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Gurragg
0

Okej tack, blev ju mest ytligt men finns ju som sagt bakterier. Egentligen mitt fel denna gången, jag var inte tillräckligt försiktig när jag skulle ta henne, råkade vara för nära huvudet.

lomsen
0

APOTEKETS VÄTEPEROXIDLÖSNING 3%

jättebra det svider men tar bort alla bakterier det kör jag när de rivit mig har aldrig blivit biten!

zezagena
0

Håll rent med mild tvål & ljummet vtn 2 gg/dagen starkare lösn bara vid tecken till infektion

Kristall
0

Blev biten ganska rejält av min hankanin förra året (tog sats och hängde kvar i handen), sköljde rent och smörjde såret med antiseptisk salva och upprepade någon gång om dagen tills såret läkt.

Kaniner har inte lika mycket bakterier i sina munnar som t.ex. katter, så ett kaninbett är inte så farligt, men man bör ju ändå hålla lite koll på det.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)