Svart och vitt
Läste i en annan tråd om syskon i olika färger.
Men kan en svart kanin och en vit kanin vara syskon för svart är väll dominant över vit eller kan vit också komma i kullen??

Absolut kan det hända.
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
okej jag som fick för mig att det inte kan hända tack

#2: Om mamman är vit, och pappan svart, blir det antagligen mest brokad och manteltecknat.
Men ligger det långt bak i genrerna tror jag att det går.
Är inte helt säker, får söka lite på internet om det :)
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
Jag hade svarta och vita kaniner när jag var yngre, när de fick ungar blev det helsvarta och helvita :)
även svarta wienertecknade, om jag minns rätt.
självklart kan det bli både och:)
Vitt kan visa sej på många olika sätt.
Som vit blåögt(_den ena föräldern måste vara wienertecknad och den andra vit blåögd eller wienertecknad)
_
Vit rödögd(_den ena måste bära och den andra vara eller bära på vit rödögd)
_sen så finns brokat och wienertecknat, ingen av dom är fullt vita, men kan visas i endast en prick eller liknande.
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

#3 Två enfärgade kaniner kan aldrig få brokade ungar. Svart är dominant över alla andra färger, dvs har du en svart aknin utan andra dolda färganlag, så får du bara svarta ungar vilken annan kanin du än parar den med.
#4 DÅ måste din svarta kanin ha burit på ett wieneranlag, annars kan det inte bli vita ungar mellan en vit och en svart.
#7 Ja, det var så jädrans längesen så jag minns knappt vilken omgång det var när de parade sig, det är säker 15 år sen. Och det är nog rätt som du säger, har för mig att hanen hade lite vita strån på bröstet. :) Men det blev mycket fina ungar :)