Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 2330 ggr
Vihed97
0

Färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo, jag bara undrar om någon vet vilken färg/teckning min ena kaninhane har? :S

Och min kaninhona..

Båda är lejonhuvade, men jag är inte säker på färgerna, så jag undrar om någon vet? SÄKERT då alltså..

Lägger upp en bild på Ruffs (hanen) här i detta första inlägget, sen Våfflan (honan) i ett nytt inlägg i denna tråden.

Vihed97
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och min hona..

Tacksam för svar :)

Linnet
0

Honan är gul/svart japanbrokad.

Hanen ser ut att kunna vara blå/vit japantecknad el zobeljapan.

Vihed97
0

#2 okej, tack! :)

Emelie
0

#2 Men har inte honan faktiskt en godkänd mantel? Enligt standarden så ser den ut att vara godkänd som mantel, då är det isåfall snarare japanteckningen som inte är enligt standarden.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Rozza
0

#4 tänkte på samma sak. ser ut som en bra mantel.

Emelie
0

#5 Sen beror det ju på om hon har mycket fläckar på magen eller inte också.

Victoria, har du en bra bild på magen? :)

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Linnet
0

#4 #5 Ja, men självklart är det ju manteltecknat, skrev bara brokad eftersom jag tycker att det ser så brokigt ut med alla färger, men visst ser det ju ut som en bra mantel. Men brokad eller manteltecknat är ju egentligen samma sak, fast man använder väl ofta brokad om det är lite fläckar och inte nån tydlig "mantel".

Emelie
0

#7 Ja precis, båda styrs ju av K anlaget så det är ju samma sak egentligen. Fast har kaninen stamtavla så är det ju manteltecknad som skall användas osv.

imsuchadiva
0

För övrigt så är inte dina kaniner några lejonhuvade kaniner, utan lejonhuvad dvärgvädurar.

Linnet
0

#9 Lite onödig kommentar kanske, det syns ju. Men dom är ju ändå lejonhuvade.

Vihed97
0

#9 jag vet att dom är lejonhuvade dvärgvädurar? :P Men råkade skriva lejonhuvad bara :P

#4 nej det har jag inte, men hon har några fläckar på magen, svartblå aktiga typ. men det är inte alls många

imsuchadiva
0

#10 Eftersom hon hade skrivit lejonhuvad så tänkte jag bara berätta att så var inte fallet.  Är ju ganska många som blir lurade när de köper kaniner Men hon hade tydligen bara skrivit fel.
Så ber så hemskt mycket om ursäkt om jag sårade dig genom att försöka vara snäll.

MajaL
0

Halloj! Jag trodde också att hon missat att det var lejonhuvad dvärgvädur faktiskt. Som #12 säger så luras många vid köp.

#12 Inget att be om ursäkt för, du har inte varit otrevlig. Menade ju bara väl. ^^,

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[BonnieL]
0

Fick du inget härstamningsbevis då när du köpte dom? Flört
Tänkte eftersom de används i Avel.

Vihed97
0

Helloj! :)

Nejdå, jag hade skrivit fel. :)
Och jag har inte blivit lurad kan jag säga direkt ^^ För både våfflan o ruffs är lejonhuvade dvärgvädurar :)

Men jag hade glömt att skriva med dvärgvädur efter lejonhuvad i första inlägget, haha. förlåt! ^^,

Men Ruffs har jag fått, o han är lejonhuvad dvv, tror jag. för att dom som hade honom förut skulle inte ha kvar honom, så dom hade tänkt att ge bort honom, o då ställde jag frivilligt upp. :) Han har stamtavla sa dom, men har inte fått den än.. vilket är lite märkligt. men dom har sagt att dom inte hittar den, så hoppas att jag får den snart ^^

Rozza
0

#15 e han märkt i öronen? eller har han ring? har han öron nummer kan du kontakt uppfödaren med hjälp av dom numren. och få en ny stamtavla. så har jag gjort en gång när jag hjälpte en tjej som tappat bort stamtavlan.

Vihed97
0

#16 han har ring, men det står ju nummer där på med :P

[Emmla]
0

Tjinix!

ska inte manteln gå ända till nacken? min kanins mantel är inte godkänd på grund just det

Denna kommentar har tagits bort.
Cazzos
0

Är det inte den honan som fick 6 ungar nyligen?

Jättefina är båda kaninerna och hennes ungar! Glad

Vihed97
0

#19 okej, men man kan ändå inte ställa ut mina :) dom har ingen stamtavla, för mamman har ingen ^^,
så det spelar ingen roll :)

#20 menar du min hona? :)

Hon fick 7 ungar om du menar min hona.. :P

Cazzos
0

Jaha, hehe kommer inte ihåg så mycket från din tråd om hennes födsel men jättefina ungar var det..

Rozza
0

#17 ringen finns registrerad hos kaninavels föreningen så dom kan nog hjälpa dig få kontakt med uppfödaren så att du kan få en ny stamtavla.

Vihed97
0

#22 tack :D

#23 okej :) jag vet inte riktigt hur man gör, men får vänta till helgen då;= eller senare idag :)