Din nästa kanin?
Har du redan nu planer på att skaffa en ny eller en till kanin?
Vad tänker du om den? (speciell ras eller bara nån du fastnar för?)
Färg?
Kan vara roligt att byta tankar och ideer 
MVH Erika :)

Jag har idag 2 kaniner som bor ihop i en stor kompostgallerhage.
Jag har planer på att skaffa en 3:e kanin senare i sommar/i höst.
Det lite beroende på hur länge mitt råttgäng här hemma lever. (över 2 år och inte så krya) När råttorna försvinner blir det mer plats för en kaninhage till. (nu låter det som att jag önskar livet ur mina råttor men så är det absolut inte. De är lika älskade som alla andra djur här hemma).
Dock är jag inte helt säker på rasen, skulle vilja ha en blandras med fransk vädur i. Men lilla tysk vädur står också högt på listan. Funderar även på renrasig frasse. Eller också blir det en till dvv. Det får tiden utvisa. Manteltecknat i någon färg skulle jag vilja ha.
MVH Erika :)
Tja, har väl inga planer på någon specifik kanin.
Däremot har jag två projekt i huvudet som jag tänker börja med sen när jag startar upp.
Det första projektet är att avla fram vit blåögda dvärgvädurar med satinpäls.
Älskar vit blåögt på dvärgvädur och gillar även satinpäls.
Sen älskar jag ju även dvärgvädurar och deras härliga temperament.
Till och med sambon har sagt att om jag skaffar fler kaniner och dessa är som Froste, så kan han stå ut.
Det andra projektet är att få järnblå godkänd i den nordiska standarden.
Kommer då att avla fram den på dvärgvädur och målet är väl att kunna få den godkänd till 2015.
Så där kommer ju införskaffas lite i passande färg och pälstyp.
Jag försöker övertala mina föräldrar till en ny kanin. Om jag fixar ett godkänt i ett för tillfället icke-godkänt ämne i skolan kan vi diskutera en ny kanin. Jag kämpar varje dag för att få godkänt och hoppas att jag klarar det snart.
Om jag får en ny kanin så blir det en fransk vädur. Har varit ganska intresserade av dem men jag har aldrig träffat en i verkligheten förrän jag nyligen var hos en uppfödare och kollade på hennes kaniner. Fastnade direkt för storleken och sen när jag märkte att de fullkomligt kastade sig fram och ville gosa, mot helt okända människor, blev jag helt kär i rasen! Mina nuvarande kaniner är ganska blyga av sig.
Färgen spelar inte så stor roll, tycker att alla är fina på frassar. Men en blå, viltgul eller havanna heltecknad är nog de absolut snyggaste. Sen finns det ju såååå många andra färger … manteltecknade, viltgrå, madagaskar …
De verkar helt underbara! I andra hand skulle jag vilja ha en dvv rex.
Jag tror att jag vet vad jag skulle vilja ha för kanin när Billi inte finns längre. En dvärgvädur. De är både bra på att hoppa och väldigt snälla. Om kaninen har hoppföräldrar är det ett plus, men det är verkligen inget krav. Det går lika bra utan. I alla fall skulle jag gärna ha en liten blå sak, eller eventuellt en vit blåögd, de är så fina! En annan ras som jag har fått upp ögonen för är holländsk kanin, och även californian, de är också väldigt vackra så det kan lika bra bli en sådan. Samtidigt vet jag att det inte kommer bli så. Om jag skaffar en ny kanin efter Billi kommer det vara en slumpmässigt utvald som bara "dyker upp", troligtvis en omplaceringskanin som behöver att nytt hem. Det brukar vara så med mina djur nämligen…
Fast helst av allt hoppas jag att få ha kvar min Billi ett bra tag till!
Om vi hinner bygga en ny stor bur i sommar kommer jag till hösten "stjäla" en Fransk vädur från min syster 
En chinchilla eller chinchilla mantlad hona, det beror till stor del hur kullarna i år kommer se ut för henne… Jag kommer då välja en som hon själv tänkt behålla, den kommer i alla fall att ingå i hennes Avel 
Hinner vi inte bygga nya burar så blir det en eller några nya holländare då jag kommer behöva byta ut ett par st…
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin
Min nya kanin kommer vara egenavlad och jag tänker ta en hona från kullen som kommer få stanna hos mig :D Färg vet jag inte helst en som sticker ut från alla :D Men helst om det blir madagaskar eller mörk brun zobel :D Det är den nya kaninen som troligen kommer i början av juni :D
Har en unge jag väntar på :) Är nu ungefär 2 veckor, men har inte bestämt vilken unge jag ska ha än. En hane blir det iallafall.
Sedan kommer jag spara en hona ur Tofflas kull.
Hoppkorsningskullar båda två.
Not your mom, not your milk.
Jag har en kanin tingad som jag hämtar i slutet av maj. Det är en systerdotter till en av mina kaniner.
Det är en vit blåögd liten teddypälsat lejon som ska heta Aurora =)
Jag kommer köpa en teddyvädur till sommaren :) Varför just teddyvädur? Tja, de verkar helt underbara! Och jag är helt fast för lurviga djur.
Helst skulle jag villja ha en kompis till teddyn också, men mina föräldrar säger blankt nej. Men om dom skulle ändra sig är jag ganska sugen på en rexpälsad dvv. :)
Färg spelar ingen roll för mig. Det är temperamentet som är det viktiga.
Jag har några på g som jag kanske ska köpa, men förhoppningsvis blir det en vit rödögd hane från Norge som blir den nästa:)
En lejonhuvad då:)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
En fransk vädur som kommer om 5-6 veckor :)
Antingen havana eller havana mantlad.
Ska åka och hälsa på om 1-3 veckor vad som passar bäst :D
Emma

Hämtar en wienertecknad hane den 1 juni:)

Nästa kanin som kommer in här ska vara en zobel brun lejonhuvad kanin. Så man får se när det blir :)
Mvh Fatima
Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus http://nastansjonskaniner.webs.com
Får nästa kanin i juni, en teddyvädur och oj vad jag längtar :) kommer troligtvis vara viltgul/madagaskar/japantecknad, lite svårt att se än:)
/Isa
Jag har en specifik kanin jag skall köpa, men mer om den vill jag inte gå in på här. Lejonhuvad är den iallafall.
Sen så är alltid nya fina rastypiska lejon med blå & gulanlag välkomna här, då isabellafärgade lejonhuvade är mitt framtida projekt! :)
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Jag kommer spara någon av ungarna från min nuvarande kull ("hoppkorsningskull") och från mina två teddykullar fram över. Kommer spara de jag fastnar mest för och som jag tror jag kommer komma bäst överens med och som jag anser passar bäst till det jag ska ha dom till. Dvs Avel, hopp eller kel.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Min nästa kanin blir garanterat en dvärghare. Förmodligen egen uppfödd sak. Mitt mål har ju varit att få fram vit blåögd och vilt blå på dvärghare. Och nu är jag nära fick min andra kull i projektet vit blåögd i dag men ungarna var död men två ljusa ungar så det hade kunnat bli vit blåögd ska para om så får vi se. i mitt viltblåa projekt har jag en viltgrå hane som kan bära på blå och hade en blå hona men hon dog i samband med LU nyköping så tar en blå zobel i stället och ta det rister som finns. så dvärghare blir det parade min blåa zobel hona med min viltgråa hane i dag om en månad har jag mina efterlängtade ungar.
Min nästa kanin är tingad och kommer om en vecka..
Hon är en svart rex hona med blå dalmatin anlag.
Sen nästa kanin efter det blir en hona efter henne och min blå rex hane blå. Efter det är inte planerat. Men en rex antar jag, eller en vitrödögd dvärgvädur!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Jag har oxå hittat en rex, och funkar det inte med den så blir det antagligen en dvärgdur, omplaceringshona…
Ska ju snart köpa en lejonhuvad dvv. Men efter det är jag säker på att det flyttar in en holländare i blått eller svart. (:
Vänliga Hälsningar Lina
Jag hämtar min lilla krabat imorn - japantecknad g/s lejonhuvad. (:
Min nästa kanin blir en viltfärgad dvv :) Vill även köpa in en vitblö dvv hona till sommarlovet och en Holländare :) Men försto främst dvv kommer nog gå helt över till att föda upp dvv i vitblö sen. Får se hur jag gör med lejonen :) Har jag plats så stannar nog båda :)
En hollis vill jag ha bara för att ha som maskot typ. Tycker dom är så otroligt vackra!!
Har tingat en liten teddyvädur av Louise, Tussilagons. En viltgrå liten hane som är dösöt! :) <3
jag skulle vila ha en vit blåögd eller en vit med bruna ögon, dvärgvädur då :) annars en till hoppkanin
Tillägger: i framtiden ser jag mig gärna ha en havanna lejonhuvad & en vit bö dvärgvädur! (;